پ
پ

خطیب شب سوم مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه صدها روایت در مورد آثار حسادت وجود دارد، تاکید کرد: حسادت جسم را از بین می‌برد چرا که سلامتی جسم در گرو روح سالم است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت‌الاسلام کاظم سرابی دوشنبه شب در جمع عزاداران این حسینیه با تشریح چرایی عدم رعایت اخلاق از جمله بردن آبروی آنها اظهار داشت: بر زمین زدن و تحقیر افراد یکی از دلایل است که البته از رذایل اخلاقی محسوب می‌شود.

وی اعتقاد به نداشتن عیب را از عیوب اخلاقی دانست و اضافه کرد: اگر کسي فکر کند که هیچ مشکل یا عیبی در اخلاق ندارد اول مشکلات اخلاقی وی محسوب می‌شود.

خطیب شب سوم مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر توصیه اسلام به شادابی و شاد زندگی کردن تصریح کرد: شوخی‌های منجر به ریختن آبروی افراد از اعمالی است که در جامعه ما رواج دارد.

 بشاش بودن شاخصه مومن است

وی بشاش بودن را شاخصه مومن اعلام کرد و گفت: شوخی کردن کار خوبی است ولی نباید بهانه بر باد دادن حیثیت افراد تلقی شود.

سرابی حسادت را از دیگر انگیزه‌های غیبت عنوان کرد و افزود: قدیمی‌ها حسادت را مشکل اخلاقی و امروز آن را مشکل روانی می‌دانند که فرق آن اصلاح پذیر بودن مشکل اخلاقی و غیر قابل اصلاح بودن مشکل روانی است.

وی نخستین دلیل دچار شدن به حسادت را تبعیض اعلام کرد و گفت: والدین باید متوجه باشند که حتی اگر دلیلی برای تبعیض در بین فرزندان وجود داشته باشد این کار نباید آشکارا انجام شود چرا که عواقب بدی به دنبال دارد.

خطیب شب سوم مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه منشاء حسادت در برخی مواقع جاه طلبی محسوب می‌شود، ادامه داد: روایتی وجود دارد که شیطان راه‌ کار موفقیت خود را ترویج حسادت و تجاوز در بین مردم می‌داند.

 چه بر سر ارزش‌ها آمده است

حجت الاسلام سرابي با اشاره به افول ارزش‌ها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: باید دقت شود که چه بر سرمان آمده که اقدام به انتشار پیامک و مطالب سخیف در مورد کسی می‌کنیم که در قرآن به نامش سوره وجود دارد و عامل به همه اخلاقیات است.

وي با بیان اینکه صدها روایت در مورد آثار حسادت وجود دارد، متذکر شد: حسادت جسم را از بین می‌برد چرا که سلامتی جسم در گرو روح سالم است.

وی منشاء بیماری‌های جسمی را ناراحتی روحی دانست و خاطر نشان کرد: سلامتی روانی جامعه است که سلامت جسمی آن را تضمین می‌کند.

وی راه‌کار درمان همه مشکلات را تفکر و استدلال اعلام کرد و گفت: اگر به جای فکر کردن به نداشته‌ها به استعدادهای خود فکر کنیم مجالی برای بروز رذایل اخلاقی از جمله غیبت و حسادت که ریشه بسیاری از مشکلات است وجود نخواهد داشت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.