پ
پ


حجت‌الاسلام نظری منفرد:

امام زمان (عج) برای برقراری حکومت اسلامی ظهور خواهند کرد/در ایران جرقه حکومت اسلامی زده شده است

حجت‌الاسلام نظری منفرد با بیان اینکه در ایران جرقه حکومت اسلامی زده شده است ، گفت: امام زمان (عج) برای برقراری حکومت اسلامی ظهور خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت الاسلام نظری منفر در مراسم جشن نیمه شعبان در بین مردم زنجان و در حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: امشب کمتر از شب قدر نیست و امشب شب مراد است.

وی با نقل روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: امشب و هر زمان انسان فرصت پیدا کرد، باید به درگاه خداوند دعا کند که صحت و سلامتی داشته باشد و خداوند فرصت بندگی را از او نگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امشب شب ولادت حجت دوازدهم امام زمان (عج) است، تصریح کرد: در این شب امام زمان (عج) به جهان قدم کذاشتند، کسی که ورود و حضور ایشان از پیش بشارت داده شده بود.

وی با بیان اینکه در قرآن مجید بشارت مربوط به حضور و وجود امام زمان (عج) آمده است، اضافه کرد: این بشارت در زبور داود بوده و در سوره انبیاء نیز به این امر مهم اشاره شده است.

حجت الاسلام نظری منفرد با اشاره به داستان ولادت امام زمان (عج) افزود: حضرت جواد (ع) دختری به نام حکیمه خاتون داشتند که قبر ایشان نیز در همان سامرا که ضریح امامین عسگریین مدفون هستند، است، شرح ولادت امام زمان (عج) را بیان کرده اند که نورانیت عجیبی در وجود ایشان بوده است.

وی با اشاره به نشانه های منتظران واقعی اضافه کرد: یکی از نشانه های منتظران نماز است، نماز استعانت به درگاه خداوند است و با نماز باید انسان استعانت بجوید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه به رابطه انسان و خدا، انسان نیاز دارد، تصریح کرد: در روایات نیز آمده است که اگر همه انسان ها هم کافر شوند خداوند بی نیاز است، اما ما انسان ها به نماز نیاز داریم و باید برای قیامت خود توشه تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه انسان نیازمند به نماز است، گفت: ائمه معصومان (ع) نیز همانگونه بودند، نرجس خاتون حتی در زمان وضع حمل و زمانی که قرار بود، فرزند به دنیا بیاورد نماز خوانده است.

حجت الاسلام نظر منفرد با استناد به روایات نقل شده از حکیمه خاتون بیان کرد: امام زمان (عج) در همان زمان ولادت زبان به صحبت گشوده اند و این آیه را و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهمائمة و نجعلهم الوارثین قرائت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه رفته رفته انسان مصلحی که خلیفه الله باشد و به دنبال منافع شخصی خود نباشد و بخواهد  احکام الهی را پیاده کند و عدل را در سراسر گیتی پیاده کند، نیاز به این مصلح را انسان هرقدر جلوتر می رود، بیشتر احساس می کند،گفت: این همان کسی است که خداوند وجود ایشان را از قبل بشارت داده است و وارد است که باید در روز ولادت ایشان دعای ندبه و در شب ولادت ایشان دعای کمیل خوانده شود.

وی ادامه داد: حال که در کشور ما جرقه حکومت اسلامی زده شده است باید این حکومت به دست حضرت ولی عصر (عج) جهانی شود تا ما شاهد جهانی دور از ظلم باشیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.