پ
پ


حجت الاسلام رفیعی در جمع خادمین حسینیه اعظم زنجان مطرح کرد

اخلاص، اخلاق، شرح صدر، رازداری، هدایتگری ویژگی خادمان باشد/ بسیاری از بزرگان دین و پیامبران از خادمین اماکن مقدس بودند/ خادمان در خدمت رسانی رضای خدا را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام رفیعی اخلاص، اخلاق، شرح صدر، رازداری، هدایتگری از ویژگی های یک خادم عنوان کرد و اظهار داشت:

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام رفیعی در دوره آموزشی خادمین حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: ماع شعبان ماه صلوات است و در دین اسلام تاکید بسیاری بر صلوات بر پیامبر اکرم (ص) شده است.

وی با نقل داستان‌هایی از پیامبران در زمینه خادمی مسجد و خدمت در این اماکن مقدس افزود: اگر نگاهی به تاریخ دین و پیامبران داشته باشیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که بسیاری از نزدیکان این بزرگواران از خادمین مسجد بودند که نمونه آن حضرت مریم (س) است.

حجت الاسلام رفیعی همچنین با اشاره زندگی حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت اسماعیل علیه السلام که خادم مسجد بودند، بیان کرد: ام ایمن و غلام امام صادق علیه السلام نیز خادم بودند.


وی با اشاره به اینکه در روز عاشورا امام حسین علیه السلام بر سر 9 شهید آمدند و سر آنها را به دامن گرفتند، گفت: امام حسین علیه السلام بر سر یکی از آنها دستمال بست، سر دو نفر از آنها را بوسید که یکی از آنها حضرت علی اکبر علیه السلام و یکی از آنها نیز غلامشان بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های خادم بودن بیان کرد: اخلاص برای خدا باید از ویژگی‌های خادم باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آستان مقدس رضوی 30 هزار خادم دارد، گفت: هیچ شاهی این تعداد خادم را ندارد و از خادمان این آستان مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه و بسیاری از بزرگان کشور هستند، اما مهم این است که خادم باید خالص باشد.

وی با اشاره به آیه 25 سوره بقره بیان کرد: در امر خدمت رسانی فقط باید رضای خدا  را داشته باشیم و در ارائه خدمت حسن خلق داشته باشیم.

حجت الاسلام رفیعی با تاکید بر خوش اخلاق بودن و داشتن رفتار مناسب از سوی یک خادم اضافه کرد: خادمین حسینیه نیز باید همین گونه باشند، چون این مکان متعلق به امام حسین علیه السلام است و خوش خلقی و برخورد خوب باید اولین اولویت یک خادم باشد.

وی با تاکید بر داشتن رفتار مناسب با کودکانی که در مساجد حضور دارند، افزود: در این زمینه باید از پیامبر اکرم (ص) الگوبرداری کنیم.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: در قرآن نیز خطاب به پیامبر اکرم (ص) آمده است، که اگر بد اخلاق بودی همه از اطرافت پراکنده می‌شدند.

وی ویژگی سوم خادمین را شرح صدر اعلام کرد و گفت: خادمین باید شرح صدر داشته باشند و از خدا بخواهند که به آنها شرح صدر عطا کند تا در برابر ناملایمات از کوره در نروند.

حجت الاسلام رفیعی اخلاص، اخلاق، شرح صدر و قدرت تحمل را از ویژگی‌های خادم عنوان کرد و گفت: پوشش و رازداری نیز باید از ویژگی‌های یک خادم باشد، مثلا اگر زائری اشتباهی کرد، آبروی او را نبرند.

وی پنجمین ویژگی یک خادم را تذکرات مشفقانه و راهنمایی و هدایت مردم اعلام کرد و گفت: شاید کسی که به حسینیه می‌آید، حجاب مناسبی ندارند، اما ما باید او را راهنمایی و هدایت کنی

گفتنی است، دوره آموزشی خادمین حسینیه اعظم زنجان همزمان با میلاد امام حسین علیه السلام با حضور خادمین این مکان برگزار شد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر 3 هزار خادم افتخاری در حسینیه اعظم زنجان مشغول خدمت رسانی هستند.


 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.