پ
پ


حجت الاسلام رفیعی:

عقلانی بودن و خردمندانه بودن از ویژگی‌های مکتب دینی است/ امام حسین در ابعاد مختلف عبادی، سیاسی و اجتماعی الگوی همگان هستند

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در ابعاد مختلف عبادی، سیاسی و اجتماعی الگوی همگان هستند گفت: عقلانی بودن و خردمندانه بودن از  ویژگی‌های مکتب دینی است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه امروز نخستین شب جمعه ماه شعبان است، اظهار کرد : ما سه جور می‌توانیم پیامبر اکرم (ص) را یاری کنیم، یکی از راه‌های یاری کردن صلوات فرستادن است، روزه گرفتن و عمل به سنت پیامبر اکرم (ص) است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام حسین علیه السلام افزود: شاید شناخت برخی از ما در خصوص امام حسین علیه السلام فقط محدود به ماه عاشورا باشد و اقداماتی که ایشان در عاشورا انجام دادند، اما باید بدانیم که امام حسین علیه السلام 55 سال قبل از عاشورا نیز در جمع مردم زندگی کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به زندگی پیامبر اکرم (ص) در زمان حیات امام علی علیه السلام و امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار کرد: یک انسان کامل کسی است که هر سه بعد رابطه به خدا،مردم و دشمن را در بعد اجتماعی، سیاسی و عبادی خوب عمل کرده باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام علی علیه السلام در زمینه مباحث عبادی، سیاسی و اجتماعی بیان کرد: امام خمینی (ره)، اویس قرنی و … بسیاری از بزرگان دین به تاسی از ائمه معصومان علیه السلام در هر سه زمینه فعال بودند و در نهایت دقت آن را انجام میدادند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه یک شخص باید در همه زمینه‌ها به دین عمل کند، اضافه کرد: کسی که عبادات خود را انجام می‌دهد، اما از بعد اجتماعی و سیاسی فعال نیست، عبادات او ارزشی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام حسین علیه السلام و تشریح ویژگی‌های رفتای ایشان بیان کرد: ایشان زمانی که قرآن می‌خواندند، صوت قرآن او بسیار زیبا بود و همواره به قرآن، دعا و استغفار توجه داشتند.

حجت‌الاسلام رفیعی همچنین با اشاره به بعد عبادی زندگی حضرت ابوالفضل علیه السلام افزود: ایشان 35 سال بیشتر نداشتند، اما اینقدر به اعمال عبادی خود توجه داشتند که آثار مهر سجده بر پیشانی ایشان کاملا مشخص بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های شیعه این است که بحث شور بر شعور غلبه می کند، افزود: یکی از ویژگی‌های مکتب ما عقلانی بودن و خردمندانه بودن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عبادت صرفا به نماز محدود نمی شود، اضافه کرد: اگر جوانی نشست و تفکر کرد، نگاه محبت آمیز به پدر و مادر داشت، قرآن خواند، نگاه نکردن به حرام عبادت است.

وی با بیان اینکه خطر بزرگی است که افراد کسب و کار را تعطیل کرده و پولها را در بانک می گذارند، افزود: بانگ ها نیز در این زمینه مقصر هستند، اما باید بدانیم که کسب و کار عقل را زیاد کرده و حتی ثواب نیز دارد، چون برای چند جوان کار ایجاد می شود.

حجت الاسلام رفیعی همچنین با انتقاد از وضعیت بیکاری در  کشور و عدم ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: امروزه ما صدها جوان مهندس تربیت می کنیم، اما توجهی نداریم که در زمینه شغل او چه کارهای انجام داده ایم.

وی در ادامه با اشاره به زندگی خانوادگی امام حسین علیه السلام بیان کرد، افزود: ایشان در بحث خانوادگی نیز بسیار مسئولیت شناس بودند و در این زمینه نیز الگو هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام اگر محبوب بود، به این دلیل است که برای خود چیزی نیاندوخت.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات دیگران موجب گره گشایی در امور زندگی و شخصی خود فرد می شود، افزود: باید در این زمینه امام حسین علیه السلام را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی و عبادی الگو بودند، افزود: امام زمان (عج) نیز زمان حضور از هر یک از امامان معصوم علیه السلام یک ویژگی را خواهند داشت و از امام حسین علیه السلام نیز شجاعت را به همراه خواهند داشت.


 مشاهده گزارش تصویری این برنامه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.