پ
پ

 

 حجت الاسلام سرابي:

غیبت وحدت مسلمانان را از بین می برد

خطیب حسینیه اعظم زنجان، با اشاره به اینکه غیبت وحدت مسلمانان را از بین می برد گفت: با غیبت کینه ها زیاد می شود و محبتی در میان نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام کاظم سرابی شامگاه یکشنبه اول محرم در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان، بر موضوع تهذیب نفس از نظر قرآنی اشاره کرد و افزود: همه افراد باید ناخالصی های وجود را از بین ببرند.

وی اظهار داشت:تا وقتی در وجود انسان رذایل اخلاقی است نمی تواند به فضیلت های اخلاقی دست پیدا کند بنابراین برای تهذیب نفس حذف رذایل اخلاقی ضروری است.

خطیب حسینیه اعظم زنجان،بر مهمترین مولفه رذیلت اخلاقی که غیبت است اشاره کرد و اظهار داشت: درآخر  الزمان اصلی ترین دلایل جهنمی شدن زبان است پس باید زبان را کنترل کرد.

حجت الاسلام سرابی تاکید کرد: شخصیت و حیثیت انسان بزرگترین سرمایه است و در این زمینه اسلام به این امر مهم بسیار تاکید جدی دارد.

وی غیبت را جزوی از وجود آدمی عنوان کرد و افزود: متاسفانه این اخلاق زشت و ناپسند عادی شده و آن را توجیه می کنیم.

وي ، به فرمایشات حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: با حرف شخصی را ترور  شخصیتی نکنیم چرا که با این کار حرمت فرد رادر اذعان عمومی از بین می برد.

حجت الاسلام سرابي گفت: غیبت بی اعتمادی ایجاد می کند و باعث می شود که پیوندها در جامعه کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام بر وحدت اسلامی تاکید جدی دارد تصریح کرد: متاسفانه غيبت، این کردار ناپسند، وحدت اسلامی را با مشکل روبه رور می کند.

خطیب حسینیه اعظم زنجان گفت: طبق فرمایشات پیامبر اکرم (ص) غیبت با آبروی کسی بازی کردن است چرا که با این کار عیب افراد در اذعان عمومی آشکار می شود.

حجت الاسلام سرابی در پایان گفت: خداوند کسی را که غیبت کرده و توبه کند را وارد بهشت می کند ولی کسی که غیبت کند وتوبه هم نکند و بر اصرارکار خود تدوام داشته باشد او را وارد جهنم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دامن زدن به غیبت راههای فساد را باز می کند و  در این ماهها با امام حسین پیمان ببندیم که یکی از رذایل اخلاقی غیبت را دیگر انجام ندهیم و با ادامه به این کار زشت زمینه های فساد را ایجاد نکنیم.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.