پ
پ

حجت الاسلام سرابی؛

امام علی (ع) تبلور حقیقی محبت الهی هستند( شب نوزدهم)

حجت الاسلام سرابی گفت: امام علی (ع) تبلور حقیقی محبت الهی هستند.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام سرابی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران زنجانی اظهار کرد: شب قدر دریای وجودش مملو از محبت الهی است.

وی با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) بیان کرد: ایشان تبلور حقیقی محبت الهی است و ظرفی مملو از عشق و محبت به ذات احدیت است.

حجت الاسلام سرابی با اشاره به محبت امام علی (ع) به عشق الهی و جریان آن در وجود ایشان بیان کرد: صحبت از محبت الهی بدون صحبت از امام علی (ع) معنایی ندارد.

وی با اشاره به حدیث معراج و صحبت های بندگان در زمینه محبت خداوند اضافه کرد: کسانی که محبت خداوند شامل آنها می‌شود، کسانی هستند که بندگی خدا را می کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه به هر اندازه لذات دنیوی لذت ببریم از مباحث اخروی دور می‌شویم، افزود: همه چیز دنیا حساب و کتاب دارد، پس نباید با پوشش فخرفروشی کنیم.

وی با تاکید بر توجه به عبادات فردی گفت: انسان باید طمانینه عبادات خود را به جا آورد و اوج بندگی انسان در سجده است.

حجت الاسلام سرابی با بیان اینکه حتی غذا خوردن انسان نیز حساب و کتاب دارد، گفت: باید به اندازه ای غذا بخوریم که مشکل مردم را حل کنیم.

وی با انتقاد از وجود تفاخر و مباهات در جامعه اضافه کرد: نباید با لباس خودمان خوش باشیم و به آن افتخار کنیم.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: توجه به عبادات نیازمند وجود محبت الهی در شخص است و کسی که محبت الهی در وجود وی باشد، همه توجهش را به خداوند جلب می کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد فقط ادعای تدین و دینداری دارند، گفت: این حرف به معنای انجام مداجله نیست، بلکه باید وظیفه خود را در برابر امر به معروف و نهی از منکر بدانیم.

حجت الاسلام سرابی با تاکید بر الگوگیری از فرهنگ شهدا افزود: اگر امنیتی داریم، مدیون شهدا هستیم.

وی با انتقاد از فراموش شدن خانواده شهدا در جامعه کنونی افزود: نباید خانواده شهدایی که مدیون آنها هستیم، در فراموشی باشند و در غربت زندگی کنند.

حجت الاسلام سرابی همچنین بر امر توکل نیز اشاره داشت و گفت: انسان باید علاوه بر تلاش در همه زمینه ها به خداوند توکل داشته باشد.

وی خاطر نشان کر: بنده ای که تلاش کرده و با تمام وجود به خداوند ایمان داشته باشد، معنای واقعی توکل را به جا آورده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.