پ
پ


حجت الاسلام محبی؛( روز دهم)

بداخلاقی و پرخوری از آفات روزه داری است

حجت الاسلام محبی گفت: بداخلاقی و پرخوری از آفات روزه داری است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت الاسلام محبی در روز دهم ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران زنجانی اظهار کرد: باید ببینیم منظور از مهمانی خداوند چیست.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به این موضوع اشاره شده است، تصریح کرد: منظور از اینکه خداوند شما را به مهمانی دعوت کرده است، منظور روح انسان است که به مهمانی می‎رود، وگرنه جسم و بدن انسان همیشه در مهمانی است.

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه ماه رمضان مهمانی روح است، اضافه کرد: باید به این امر توجه کرده و به خوبی از فرصت ایجاد شده در ماه رمضان استفاده کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های جهنمیان و بهشتیان افزود: کسانی که اهل تلاش  بوده و اهل صدقه داده و کمک به نیازمندان هستند، جهنم بر آنها حرام است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به آفت های روزه داری افزود: همانگونه که اگر کشاورز بذری را بکارد، ولی آفت های این بذر را نشناسد، تمام محصولات وی از بین می رود، روزه نیز همانگونه است.

وی بدخلاقی را آفت روزه داری اعلام کرد و گفت: بداخلاقی موجب از بین رفتن حسنات روزه می شود.

حجت الاسلام محبی پرخوری را از دیگر آفات روزه داری عنوان کرد و افزود: کسی که در تمام روز گرسنه می‌ماند، ولی در زمان افطار بسیار پرخوری می‌کند، دچار آفات روزه داری شده است.

وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام در زمینه خوش اخلاقی با خانواده بیان کرد: کسی که روزه دار است باید رفتار خود را اصلاح کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پرخوری نیز از آفات روزه داری است، اضافه کرد: پرخوری روح را فاسد می کند.

وی با انتقاد از افطاری های تجملاتی که برگزار می شود، افزود: اینگونه افطاری ها مورد تایید دین نیست.

حجت الاسلام محبی همچنین دستگاه های اجرایی را از برگزاری افطاری های تجملاتی از محل بیت المال را بر حذر داشت و گفت: این امر نیز درست نیست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.