پ
پ


حجت الاسلام محبی؛( روز چهاردهم رمضان)
کوچک شمردن گناه از بزرگترین تله های شیطان است
حجت الاسلام محبی گفت: کوچک شمردن گناه از بزرگترین تله های شیطان است.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت الاسلام محبی روز چهاردم ماه رمضان در جمع روزه داران زنجانی اظهار کرد: شیطان آفت انسانیت است.
وی با اشاره به اینکه شیطان وسیله صید دارد و از این طریق انسان ها را صید می کند، افزود: قلاب شیطان برای صید انسان ها، متفاوت است و بر اساس شرایطی که انسان ها دارند، آنها را صید می کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از راه های دوری انسان از خداوند و نزدیکی وی به شیطان داشتن شکم پر است، تصریح کرد: شکم پر انسان حال عبادت را از انسان دور می کند.
حجت الاسلام محبی با بیان اینکه داشتن شکم پر موجب نداشتن حال و حوصله عبادت می شود، اضافه کرد: اگر شکم پر باشد، طغیان می کند.
وی با اشاره به اینکه نزدیک ترین حالت انسان به خداوند این است که انسان سیر نباشد و شکم او سبک باشد، افزود: در نماز می گوییم، قربه الی الله ولی اگر شکم پر باشد، این دعا نتیجه ای خواهد داشت.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر چیزی آداب خاصی دارد، تصریح کرد: ورود به حرم ائمه معصومان (ع) اذن دخول دارد که باید آن را رعایت کرد.
وی با اشاره به اینکه علامت اذن ائمه معصومان (ع) شکستن دل است، افزود: اگر حال انسان عوض نشد، یعنی اجازه دخول داده نشده است.
حجت الاسلام محبی با بیان اینکه کوچک شمردن گناه از بزرگترین تله های شیطان است، اضافه کرد: نباید در گناه کردن تصور کنیم که یک شب هزار شب نمی شود، چرا که ممکن است در همین حال انسان بمیرد.
وی با اشاره به اینکه شیطان منقاری دارد که آن را بر روی قلب انسان ها قرار داده است، گفت: اگر انسان خداوند را یاد کند، شیطان فرار می کند، ولی اگر ترس از خداوند در قلب انسان نباشد، شیطان بر او حاکم می شود.
این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به جنگ سوریه افزود: دشمن اعلام کرده است که رسیدن به حرم امام رضا (ع) هدف ما است.
وی با اشاره به اینکه حرم حضرت زینب (س) در آنجا سپر است، تصریح کرد: مفتی اعظم داعش اعلام کرده است که با امام زمان (عج) دشمنی دارند و این جنایات مختص به سوریه نیست.
حجت الاسلام محبی با بیان اینکه امنیت بزرگترین نعمت در کشور است، گفت: خطر در کمین است، پس باید برای امنیت دعا کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.