پ
پ

حجت الاسلام محبی؛

ماه رمضان فرصتی برای شناخت خداوند است.(صوت سخنرانی)

حجت الاسلام محبی در جمع روزه داران زنجانی گفت: ماه رمضان فرصتی برای شناخت خداوند است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت الاسلام محبی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران زنجانی به موضوع ملائکه شناسی اشاره داشت و گفت: ماه رمضان نیز در تلاش است تا ما را با شیوه رفتار ملائکه آشنا سازد.

وی با طرح مباحثی در زمینه اینکه ملائکه چگونه موجوداتی هستند و چگونه زندگی می کنند، اضافه کرد: همچنین در ماه رمضان نسبت به موضوع شیطان شناسی نیز تاکید بسیاری شده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دعای ورود ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نخستین چیزها که امام سجاد (ع) در دعاها به آن تاکید می کند این است که با صلوات آغاز شود.

وی با اشاره به درخواست امام سجاد (ع) از خداوند در زمینه اعطای درک وی بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد تمام هم و غمشان خوردن سحر و افطار است و این خصلت حیوانات است.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) از خداوند می خواهد که به دل آنها معرفت و شناخت خودش را عطا کند، گفت: پس باید همه افراد دعا کنند که خداوند به آنها معرفت داده و فرصت شناخت خداوند به آنها عطا شود.

حجت الاسلام محبی با نقل روایتی از پیامبر اکرم (ص) در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: اسرار ماه مبارک رمضان بسیار است، مهم‌ترین نامه عمل در این ماه صلوات بر حضرت محمد (ص) است.

وی با اشاره به اینکه در این ماه حتی نفس کشیدن نیز در حکم عبادت خداوند محسوب می شود، اضافه کرد: در این ماه هر نفسی یک سبحان الله محسوب می شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه کسی که در این ماه فقط به فکر خوردن باشد، شقاوتمند است، تصریح کرد: اگر کسی اسرار ماه مبارک رمضان باشد، مشتاق به تحمل گرسنگی ماه رمضان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است، اظهار کرد: معنای اینکه میهمانی خداوند چیست، ماه رمضان در مثال سرعت گیر است که انسان را بدی ها باز دارد و این ماه ماه تصفیه و تزکیه روح است.

حجت الاسلام محبی با بیان اینکه  قلب هر انسان دو گوش دارد، اضافه کرد: در این زمان یک نجوا می گوید این کار را انجام نده ولی صدای دوم می گوید، انجام بده که این صدا صدای شیطان است.

وی با اشاره به اینکه گوش باطنی هرگز ساکت نمی ماند، اضافه کرد: این گوش همواره در حال راهنمایی و گوش دوم نیز در تلاش برای انحراف انسان است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر قرائت سوره واقعه در شب جمعه بیان کرد: خواندن این سوره موجب می شود که انسان گرفتار فقر نشده و بین مردم عزیز می شود.

وی با اشاره به اینکه قرائت این سوره موجب می شود که انسان گرفتار آفت های دنیا نشود، تصریح کرد: خواندن این سوره موجب دوستی با امیرالمونین (ع) می شود.

حجت الاسلام محبی با بیان اینکه قرائت سوره واقعه موجب می شود که انسان راحت تر جان دهد، گفت: داشتن سوره واقعه در منزل موجب می شود که خداوند خیرش را نسب به بنده افزایش دهد.

وی با تاکید برداشتن مودت و محبت اهل بیت (ع) در ماه رمضان افزود: زمانی که تشنه هستید بر امام حسین (ع) درود بفرستید چرا که درود فرستن به ایشان موجب نزدیکی به آن حضرت خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه حضرت زهرا (س) را میزبان ماه رمضان معرفی کرد و گفت: برای شناخت ایشان بایدماه رمضان را درک کرد.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.