پ
پ


حجت الاسلام محبی؛

نیکی به پدر و مادر  موجب عفو گناهان می شود(روز هفتم رمضان)

استاد حوزه علمیه گفت: نیکی به پدر و مادر  موجب عفو گناهان می شود.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام محبی با نقل روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: در نهج البلاغه حکمت سی ام احوالات انسان های مختلف بیان شده است و در این خطبه آمده است کسی که روزه دار است با کسی که روزه نمیگیرد یکی نیست.

وی با اشاره به اینکه در نهج البلاغه به امر ولایت نیز اشاره شده است، گفت: باید پیرو اولیاء اللله بود چون اولیاء الله به باطن می نگرند و نظرشان به باطن است، اما افراد معمولی دیدگاهشان نسبت به ظاهر است.

حجت الاسلام محبی در ادامه با اشاره به راه های نفوذ شیطان در قلوب انسان ها اضافه کرد: باید  راه های نفوذ شیطان را فرا گرفته و تلاش کنیم از آنها دوری کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر قرائت قرآن و توجه به معنی واقعی قرآن بیان کرد: شاید برخی از آیات و کلمات قرآنی در زمان ترجمه دستخوش تغییران اندکی شده باشند که در این صورت قرائت صرفا معنی قرآن برای فهم آن کفایت نخواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه با ترجمه نمی توان قرآن را فرا گرفت، گفت: باید به خود قرآن توجه بیشتری داشته و بر اساس آن عمل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اعمال شیطان در انحراف انسان ها اضافه کرد: شیطان پیاده نظام و سواره نظام دارد.

وی با اشاره به اینکه از راه های نفوذ شیطان مشارکت در اموال و اولاد و دادن وعده های شیطانی بیان کرد: وعده شیطان بر اساس افراد متفاوت است و وعده های شیطان شدت و ضعف دارد.

حجت الاسلام محبی با اشاره به انجام امور در حال اضافه کرد: در برخی از مواقع شیطان کسی را از قیامت نهی می کند و بر همین اساس انسان از انجام عمل خیری باز می ماند و همین مصداق وعده شیطان است.

این استادحوزه علمیه با اشاره به اینکه در روز قیامت فشار بسیاری بر انسان در خصوص اعمال وی وارد می شود، گفت: بسیاری از افرادی که در آتش جهنم می سوزند، سر همین امروز و فردا کردن در  جهنم می افتند.

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه کسانی که حلال را رها کرده و حرام را در پیش گرفته اند، افزود: برخی از افراد ماشین اداره را برای کار شخصی استفاده می کنند که این افراد به وعده های تو خالی شیطان گوش فرا داده اند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از راه های مورد آمرزش خداوند قرار گرفتن اضافه کرد: نیکی به پدر و مادر  موجب عفو گناهان می شود.

این استاد حوزه علمیه با نقل روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: احترام مادر سه برابر پدر است و احترام به مادر انسان را از گناهان بزرگ پاک می کند.

وی خاطر نشان کرد: همچنان که نیکی به پدر و مادر خوب است، عاق والدین نیز موجب دوری از رحمت خداوند و بخشش گناهان خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.