پ
پ


حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه عبد صالح، تسلیم امام بودن و وفادار بودن، پایداری در دین از ویژگی‌های حضرت ابوالفضل علیه السلام بود؛ اظهار کرد: حضرت ابوالفضل علیه السلام عبد صالح خداوند بودند.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در مراسم جشن میلاد حضرت ابوالفضل علیه السلام ضمن بیان زندگی نامه این بزرگوار اظهار کرد: ایشان 10 سال پس از زندگی امام علی علیه السلام و ام البنین (س) متولد شدند، که در واقع ایشان 20 سال از امام حسین علیه السلامکوچکتر بودند.

وی با بیان اینکه در 16 سالگی حضرت ابوالفضل علیه السلامامام علی علیه السلامبه شهادت رسیدند، بیان کرد: ایشان در واقعه کربلا 36 سال داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فرزندان و نوادگان حضرت ابوالفضل علیه السلام از شاعران مشهور آن دوران بودند، بیان کرد: ایشان آن چنان مقام والایی داشتند که زیارت نامه ایشان به خصوص است.

وی با اشاره به سخنان امام صادق علیه السلام در وصف حضرت ابوالفضل علیه السلاما فزود: به فرموده ایشان حضرت ابوالفضل علیه السلام عبد صالح خداوند و بنده خالص بودند.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: کسی که عبد خداوند باشد، عبد شیطان نشده و از غیر خدا نمی‎ترسد و گناه نمیکند.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات ما از این است که بنده شهوت و گناه هستیم، افزود: حضرت ابوالفضل علیه السلام عبد خداوند و پیروی کننده خالص از امام زمان خود بودند.

این کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به برخی از فرایض و اصول و فروع دین اضافه کرد: عقل این را درک می کند که اگر خدا نباشد، دنیا قوام نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عقل در بسیاری از فلسفه احکام نمی تواند ورود پیدا کند، اظهار کرد: باید متوجه این موضوع باشیم که دین و انقلاب به راحتی به دست نیامده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ایثار انجام شده در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: هم اکنون وظیفه ما است که از این ایثارها دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه سلاح خواهران در دفاع از دین باید حجاب آنها باشد، اضافه کرد: باید قدردان فداکاریها باشیم، همچنان که مادران شهدا به تاسی از ام البنین (س) عزیزترین فرزندان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به سایر ویژگی‌های حضرت ابوالفضل علیه السلام از زبان امام صادق علیه السلامبیان کرد: یکی از ویژگی‌های اخلاقی باب الحوائج علیه السلام وفاداری بود.

وی با بیان اینکه بدقولی صفت منافق است، اظهار کرد: یکی از صفات مومن خوش قول بودن است، مومن باید در همه زمینه‌ها در جامعه، در خانواده در برابر فرزند و … وفادار به عهد باشد.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر عدم داشتن سوء ظن اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مومن پوشاندن عیب و گناه دیگران است.

وی عبد صالح، تسلیم امام بودن و وفادار بودن را سه ویژگی حضرت ابوالفضل علیه السلام از زبان امام صادق علیه السلامبرشمرد و گفت: سست نشدن در دین نیز از دیگر ویژگی ایشان بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مومن کسی است که از ویژگی‌های حضرت ابوالفضل علیه السلام الگوبرداری کرده و آن را در زندگی خود کاربردی کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.