پ
پ

خادم حسینیه اعظم از ادای نذر به صورت نیابتی در حسینیه اعظم زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مردم‌نو آنلاین؛ حضورصدها هزار نفری عاشقان حضرت ابا عبد ا…الحسین (ع) در حماسه هشتم محرم زنجان به عنوان دهمین میراث معنوی کشور حکایت از شور و عظمت این آستان مقدس دارد .
نذر اهدای گوشفند زنده یا ذبح در مسیر دسته عزاداری حسینیه اعظم از مهم‌ترین شاخص‌های این برنامه اصیل معنوی است. گسترش دامنه حضور عزداران به همراه افزایش گوسفندان نذری در کنار محدودیت منابع و امکانات شهری زنجان در روز و مسیر دسته عزاداری، مسئولان امر را بر آن داشت تا طرح ادای نذر نیابتی را به منظور ساماندهی امور ذبح، کاهش آلودگی‌های محیطی و ارتقای سطح بهداشت با ملاحظه همه موازین شرعی و فقهی به اجرا گذارد.
آیت ا… خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در رابطه طرح نذر نیابتی گفت:« صاحبان نذر اطمینان داشته باشند نیت خیرشان چه در صورت ذبح در مسیر دسته و چه در کشتارگاه ادا شده است و ثواب لازم هم به صاحبان نذر رسیده است.»
وی ادامه داد:« چه بسا در صورت ادای دین به صورت نیابتی، ثواب بیشتری نصیب نذرکنندگان شود چرا که از آلودگی‌ها و سایر مشکلات جلوگیری می‌شود.»
آیت ا… حاج سید محمد حسینی نیز در این رابطه معتقد است ادای نذر به صورت نیابتی از حیف و میل جلوگیری و به ادای دقیقی نذر کمک می‌کند.
وی اضافه کرد:« صاحبان نذر وکالت دهند که خود هیئت امنای حسینیه اعظم از طرف ایشان نسبت به تهیه و در صورت درخواست ذبح قربانی اقدام کنند تا از آلودگی‌ها جلوگیری و ادای نذر به صورت کاملا شرعی و مطابق اصول فقهی انجام شود.»
بهرام محمدی خادم حسینیه اعظم زنجان هم در توضیح طرح نذر نیابتی با بیان اینکه نذر کنندگانی که به هر دلیل امکان حضور در مراسم دسته حسینیه اعظم را ندارند می توانند به صورت نیابتی نذر خود را ادا کنند، گفت: امسال پنجمین سال است که حسینیه اعظم به رسم امانت ‌داری ادای نذر می‌کند.
محمدی ادامه داد: ادای نذر گوسفند زنده و یا ذبح توسط خادمین حسینیه اعظم انجام و اطلاع رسانی لازم از مراحل ادای نذر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: صاحب نذر ضمن تماس و هماهنگی با خادمین حسینیه اعظم شماره حساب را دریافت و پس از واریز مبلغ، رسید واریزی را ارسال می‌کند تا هماهنگی لازم برای ادای نظر انجام شود.
خادم حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر اینکه اقدامات ادای نذر دقیقا مطابق با درخواست صاحب نذر انجام می شود، گفت: به این طریق افراد از اقصا نقاط کشور که از طرق مختلف با حسینیه اعظم آشنا شده‌ و نذر کرده‌اند، نذر خود را ادا می‌کنند.
بهرام محمدی ادامه داد: کاهش ترافیک، جلوگیری از اتلاف وقت و همچینین دسترسی آسان به خدمات از راه دور از جمله مزیت‌های این طرح است.
محمدی با یادآوری اینکه سال گذشته ۵۰۰ راس دام از همین طریق در حسینیه اعظم زنجان ذبح شده‌اند، گفت: انجام نذر مرحله به مرحله به صاحب نظر اطلاع رسانی می شود و بعد از دهه محرم رسید انجام کار به دست نذر کنندگان می‌رسد.
وی اضافه کرد: حسینیه اعظم به عنوان یک امانت‌دار نذورات را به صورت نیابتی ادا می‌کند و آمادگی دارد بر اساس وسع نذر کننده و مبلغی که نذر کرده، ادای نذر را انجام دهد.
این خادم حسینیه اعظم زنجان با یادآوری اینکه طی سال‌های گذشته برای صاحبان نذر از کشورهای خارجی نظیر کانادا و فنلاند حسینیه اعظم نذر نیابتی انجان داده است؛ گفت: از اهواز، خوی، مشهد، تهران و کرج افرادی که از طریق تلویزیون با دسته حسینیه اعظم آشنا شده‌اند، نذر نیابتی انجام می‌شود.
محمدی افزود: صاحبان نذر برای هماهنگی می توانند با شماره تلفن ۳۳۳۲۳۰۳۰ تماس حاصل کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.