پ
پ

حسینیه اعظم زنجان از شب اول تا سیزدهم محرم میزبان عزاداران حسینی از اقصی نقاط کشور است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حسینیه اعظم زنجان در آستانه محرم توسط خادمین غبارروبی و عطرافشانی شد. مسجد حسینیه اعظم زنجان به‌عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا و مرکز پایتخت شور و شعور حسینی در ایران شناخته شده است.

ثبت دسته عزاداری هشتم محرم برابر با شب تاسوعای حسینی به‌عنوان دهمین میراث معنوی ایران، دلیل منحصر به فرد بودن این برنامه و آستان مقدس و صد البته توجهات خاصه حضرت سید الشهدا (ع) به این مکان مذهبی است که شهرت و آوازه آن را به برکت معنویت خاص این مسجد جهانی کرده است.

این دسته عظیم عزاداری که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین تجمع عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) در ایران نام برده می‌شود، به نام و یاد برادر بزرگوار و علمدار آن حضرت یعنی حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روزی که در تقویم سوگواری محرم زنجان به «یوم الابوالفضل و یوم‌العباس» معروف است، به حرکت درمی‌آید و هزاران قربانی به یاد دستان بریده آن بزرگوار در مسیر دسته حسینیه ذبح یا به مسجد اهدا‌ می‌شود.

هر ساله از شب اول تا سیزدهم محرم، مراسم عزاداری حسینیه در زنجان برگزار می‌شود و مهم‌ترین و با عظمت‌ترین روز برگزاری آن، هشتم محرم (شب تاسوعا) به‌شمار می‌رود و سال‌ها است که در این دسته عزاداری صدها هزار نفر از شهروندان و گردشگران مذهبی شرکت می‌کنند. در این روز مردم از اقصی نقاط کشور و حتی بسیاری از کشورهای خارجی برای شرکت در این حرکت عظیم، به شهر زنجان می‌آیند تا به دریای خروشان عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) بپیوندند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته این مسجد شاهد برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری بوده و سخنرانان برجسته‌ای از اقصی نقاط کشور به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.