پ
پ

 

جواد غم پرور یکی از اعضای هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان به خبرنگار شبستان گفت: با همکاری دستگاه های مختلف برنامه ریزی های دقیقی برای اجرای مراسم عزاداری حسینی در زنجان صورت گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر برنامه ریزی صحیح و اصولی در خصوص ترافیک محل تردد دسته حسینیه، افزود: با کمک شهرداری و نیروی انتظامی استان مشکل ترافیک این مناطق کنترل خواهد شد.

غم پرور با اشاره به اینکه همزمان با ماه محرم به مدت 15 روز مزاسم عزاداری و سوگواری برگزار می شود، یادآور شد: حضور مردم در این برنامه ها بسیار پر رنگ و با شکوه است.

وی در ادامه قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی، عزاداری، سخنرانی با موضوع “فلسفه عاشورا” اجرای مداحی و تجلیل از پیر غلامان، برگزاری بزرگداشتی به یاد شهدای این حسینیه و غبار روبی این مکان متبرکه را از برنامه های حسینیه اعظم زنجان عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روز هشتم محرم، بزرگ ترین دسته عزاداری کشور در این استان به حرکت در می آید، گفت: مسئولان برای آسایش مسافران در این روز تدارکات لازم را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در شب هشتم محرم مراسم سخنرانی با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار خواهد شد، خاطر نشان ساخت: 2 هزار و پانصد خادم افتخاری در این مراسم شرکت می کنند.

این مقام مسئول، مکان حرکت دسته عزاداری را از خیابان امیر کبیر تا امام زاده سید ابراهیم(ع) عنوان و تصریح کرد: مسئولان با هماهنگی صدا و سیما برای انعکاس مطلوب و جهانی برنامه عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) سیستم های صوتی در محل جاگذاری کرده اند.

وی با اشاره بر اینکه این استان شاهد حضور پررنگی از مهمانان داخلی و خارجی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) خواهد بود، اذعان داشت: این استان که به پایتخت شور و شعور حسینی نام گذاری شده با اجرای برنامه های درخور این نام اهداف قیام امام حسین (ع) را در بین مردم جهان تبیین می کند.

غم پرور گفت: برای سهولت رفت و آمد وسایل نقلیه پارکینگ ها و پارک بان ها در سطح خیابان آماده ارائه خدمات به زائران آن حضرت هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.