پ
پ

 

 

 

معاون توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری در بازدید از موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان گفت: دولت دوازدهم با توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور، از تولید گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی در زنجان حمایت خواهد کرد.

سید ابوالفضل رضوی افزود: تولید و فروش عمده گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی در زنجان یک طرح علمی، عقلی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.
رضوی گفت: طرح هایی که برای نخستین بار در کشور اجرا و بومی سازی می شود، به این معنی است که جمهوری اسلامی ایران توانایی های چشمگیری دارد و می تواند ظرفیت های خود را تبدیل به احسن کند.
وی با بیان اینکه طرح تولید گوسفندان چندقلوزا طرح بسیار مطلوبی است، تصریح کرد: این طرح در واقع هم راستا با الگوی اقتصاد مقاومتی و در راستای تحقق آن حرکت می کند.
معاون توسعه روستایی معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: پروژه علمی موسسه مصباح زنج

ان علاوه بر اینکه باعث افتخار ایران شده است، برای جوانان این کشور ایجاد اشتغال کرده و در نوع خود یک کار فرهنگی نیز محسوب می شود.
رضوی با بیان اینکه حمایت دولت از این نوع طرح ها ضروری است، اظهار داشت: مشکلی در حمایت از شرکت های دانش بنیان نداریم.
گفتنی است برای نخستین بار در موسسه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان تولید و فروش عمده گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی تحقق یافته است.
در دامداری این موسسه ۳۰۰ راس گوسفند ژن دار نر و ماده پرورش داده می شود، که ۱۵۰ راس از این تعداد گوسفند، میش بالغ است و قادر به زایش سه الی چهار قلو می باشد. این گوسفندان به طور متوسط طی 2 سال توان سه بار زایش را دارند، همچنین هر میش در مدت 2 سال صاحب ۹ راس بره می شود.
این پروژه بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و منافع زیادی از حیث تامین گوشت گوسفند کشور خواهد داشت.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.