پ
پ

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه خداوند عنصر رضایت و سرور را به امام هشتم (ع) داده است گفت:  هر کجا که رضایت و شادمانی وجود دارد کلیدش به دست امام رضا (ع) است و روشنی چشم عالم به برکت وجود آن حضرت است

آیت الله واعظی ،ولی فقیه را امانت امام هشتم (ع) به ملت ایران دانست و افزود: ملت ایران تا کنون امانت داران خوبی بوده اند و از این پس نیز این امانت گرانقدر را به خوبی حفظ خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه خادمان امام رضا(ع) عطر حرم را به دیار پایتخت شور و شعور حسینی آورده اند گفت: میهمانداری این عزیزان و زیارت آنها گوئی ما را به حرم امام رضا (ع) می برد.

یکی از خادمان حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هم با بیان اینکه هدف از این سفر برگزاری جشن زیر سایه خورشید و آشنا سازی مردم با فرهنگ پر بار رضوی است گفت: این جشن 4 سال متوالی است که در کشور برگزار میگردد.

مجتهدی پور افزود: در این راستا امسال 10 کاروان به 22 استان و 70 شهر و روستا های استان سفر میکنند که این اولین کاروان است که از مشهد خارج شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از انقلاب فضای حرم تنها 120 هزار متر مربع بود گفت:بعد از انقلاب این میزان بالغ بر یک میلیون متر مربع رسیده که سالانه پذیرای میلیونها زائر از سراسر ایران و سایر کشور ها است.

این خادم حرم قدس رضوی به امکانات این حرم اشاره کرد و افزود: دانشگاه اسلامی رضوی ، موزه آستان قدس ، دارالاجابه ، کتابخانه و انتشارات ، مرکز بهداشت و درمان ، فضای ورزشی ، میهمانسرا ، مراکز تولیدی ، صنعتی و عمرانی از جمله امکانات حرم قدس رضوی است.

مجتهدی پور با بیان اینکه پنج هزار خادم توفیق خدمت در حرم امام رضا (ع) را دارند افزود: این خادمان در 4 رسته دربان ، خدام ، فراش و کفشداران خدمت می کنند و همه آنها از اقشار مختلف جامعه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه موقت زنجان هم در این دیدار ضمن خیر مقدم به خادمان امام رضا (ع) گفت: وجود مقدس امام رضا (ع) شرط ولایت است و خدمت این خادمان به آن بزرگوار خدمت به ولایت است.

بعد از این دیدار خادمان حرم رضوی برای عیادت از بیماران به بیمارستانهای آیت الله موسوی و حضرت ولیعصر(عج) زنجان رفتند و ضمن اهداء یک شاخه گل و تبرک آستان رضوی از بیماران دلجویی کردند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.