پ
پ

حجت السلام رئیسی:
خود اتکایی نظام اسلامی ایران مبتنی بر فرهنگ و معارف عاشورایی است
معاون اول قوه قضائیه با بیان این که عامل بقا و خود اتکایی نظام اسلامی توسل به فرهنگ و معارف عاشورایی است، افزود: فرهنگ عاشورایی موجب شد توطئه های دشمنان با هدف تضعیف ارزشهای اسلامی همواره نقش برآب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان، عاشورا را جلوه خوبی های عالم عنوان کرد و افزود: عاشورا با جلوه هایی که خلق کرد درس چگونه زیستن را به انسانها یاد داد.

وی ادامه داد: اگر ابعاد عاشورا به خوبی و با دقت مطالعه شود غیر از پیام های حزن و اندوه، تحول درونی و بیرونی برای بشریت داشت تا انسان خوب بفهمد و خوب بداند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: باوجود اینکه که سخنان امام حسین (ع) پر ازمحتوا و عبرت آموز بود ولی با این حال یزیدیان عبرت نگرفتند چون آنها به بصیرت لازم نرسیده بودند.

وی تاکید کرد:  هدف حضرت امام حسین (ع) در کربلا رهایی مردم از جهل و نادانی بود تا مردم به بصیرت واقعی، عقل و فکر واقعی برسند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه، عاشورا را عبرت آموز و پند آموز یاد کرد و گفت: عاشورا مسیر زندگی را به انسان نشان داد تا زندگی خود را طوری رقم بزند که در مسیر عبودیت بندگی و دلدادگی اولیا ء خدا بوده و عاقلانه باشد.

انقلاب به برکت عاشورا ایجاد شده است

وی در ادامه یاد آورشد: انقلاب به برکت عاشورا ایجاد شده است چرا که مردم دشمن را شناختند و با آن به سختی برخورد کردند؛ این انقلاب با قیام بیدار و ماندگار شد و از همین رو باید فرهنگ عاشورا به خوبی توسط عزاداران برگزار شود چرا که این قیام بسیارپر محتوا است.

معاون اول قوه قضائیه موج بیداری اسلامی در جهان اسلام را یادآور شد و با بیان اینکه امروز کشورهای عربی و مسلمان منطقه با درک واقعیت پیام انقلاب اسلامی که برگرفته از قیام عاشورایی اباعبدالله حسین(ع) است، بر استکبار و استبداد قیام کردند، افزود: امروز پیام و هدف قیام عاشورایی اباعبدالله(ع) عامل همه انقلاب های مردمی در کشورهای اسلامی است.

جوانان باید از عاشورا بهره کافی را ببرند

رئیسی ازجوانان عاشورایی خواست با تاسی به عاشورای حسینی خود را بسازنند و معرفت واقعی به عاشورا کسب کنند و در جهت بندگی خدا  قدم بردارند چرا که مسیر حسینی همواره سربلند است.

وی ادامه داد:عاشورا با پیام و هدفی که دارد دنیا را متحول می کند چرا که در هشت سال دفاع مقدس دشمن شکست خورد و در حال حاضر همه دشمن با موجی بیداری که در جهان اسلام است ناامید شده است.

حجت الاسلام رئیسی سکوت مجامع و سازمانهای دفاع از حقوق بشر را در مقابل کشتار مسلمانان در کشورهای عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین را یادآور شد و افزود: دولت های مستبد و استکباری هرگز نخواهند توانست در مسیر اقتدار و عزت مسلمانان که با تمسک به فرهنگ عاشورایی هستند مانع ایجاد کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: به برکت بیداری که در عاشورا بود امروز جوامع اسلامی بیدار شده و استکبار عقب نشینی کرده است.

حجت الاسلام رئیسی داشتن بصیرت را ویژ گی و وجه تمایز عاشورائیان عنوان کرد و افزود: بصیرت عاشورائیان بر شمشیرها یشان حکم رانی می کند.

وی، با بیان اینکه ظلم ستیزی و عدم تسلیم در برابر ظلم از اهداف مهم و اساسی قیام عاشورایی اباعبدالله حسین(ع)است،  افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با الگو گیری از قیام عاشورایی اباعبدالله حسین(ع) همواره در مقابل ظلم و استبداد ایستاده و این نظام تا ابد بر این راه استوار است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این که عامل بقا و خود اتکایی نظام اسلامی توسل به فرهنگ معارف عاشورایی است، افزود: فرهنگ عاشورایی موجب شد توطئه های دشمنان با هدف تضعیف ارزشهای اسلامی همواره نقش برآب شود.
وی با اعلام این که توسل و توجه به معارف دینی و اخلاقی به ویژه مکتب عاشورایی سپری محکم در برابر برنامه های شوم دشمنان است، گفت: مکتب عاشورا پیام ها و پند های مختلفی دارد که باید بیش از گذشته به مردم به ویژه نسل جوان انتقال داده شود.

وی در ادامه با اشاره به عزادارهای باشکوه مردم زنجان برای اباعبدالله حسین(ع) و شهدای دشت کربلا گفت: شور حسینی همراه با شعور حسینی همواره در عزاداری های مردم زنجان مشهود بوده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.