پ
پ

 استاندار زنجان گفت: درآمدهای حسینیه اعظم زنجان باید شفاف، حلال و بدون شبهه باشد.

 

altبه گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد  شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات حسینیه اعظم زنجان، با تقدیر از دست‌اندرکاران حسینیه اعظم زنجان، اظهار داشت: صداقت، صفا و نیت خالص مردم و مسئولان موجب شد تا چنین حرکت عظیمی در استان شکل گرفته و ماندگار شود. 
وی ادامه داد: در برگزاری مراسم‌های مختلف ماه محرم نیاز به فراخوانی مردم وجود ندارد، چرا که با شنیدن نام امام حسین (ع) به طور خودجوش در صحنه حضور یافته و از ماهها قبل برای برگزاری این مراسم برنامه‌ریزی می‌کنند. 
استاندار زنجان با اشاره به اینکه اگر چه ابزار لازم برای برگزاری مناسب این برنامه‌ها وجود دارد، افزود: باید از فرصت استان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی بهتر استفاده شود. 
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شور و شعور حسینی استان زنجان استفاده کرد، بیان داشت: زنجان در زمینه عاشورا و پایتخت شور و شعور حسینی از نمادهای هشتم و یازدهم محرم بهره می‌گیرد. 
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی هنوز پاسخ مناسبی به دنیا نداده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی مطلوبی که بتوان از ظرفیت‌های استان برای این امر استفاده کرد، صورت نگرفته است. 
وی ادامه داد: آثار معنوی عزاداری‌های زنجان باید به جهان عرضه شود تا مردم هرگاه به گنجینه‌ای از عاشورا نیاز داشتند، به این استان مراجعه کنند. 
استاندار زنجان با بیان اینکه استان هنوز برنامه‌ریزی مطلوبی برای این امر ندارد، افزود: از ظرفیت‌های پایتخت شور و شعور حسینی به خوبی استفاده نشده است. 
وی بر ضرورت شناسایی نقاط قوت و ضعف عزاداری‌ها تاکید کرد و بیان داشت: باید با بررسی‌های لازم نقاط آسیب کاهش یافته و نقاط قوت برجسته شوند. 
رئوفی‌نژاد فعال شدن ستاد محرم را در طول سال از برنامه‌های استان برشمرد و گفت: در قالب این ستاد و برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد. 
وی کمک‌ها و نذورات مردم را سرمایه مناسبی برای اجرای طرح‌های مختلف عنوان کرد و یادآور شد: نوع فعالیت‌ها باید خدماتی بوده و از اجرای برنامه‌های اقتصادی و تجاری دوری کرد. 
استاندار زنجان با بیان اینکه درآمدهای حسینیه اعظم زنجان باید شفاف، حلال و بدون شبهه باشد، خاطرنشان کرد: خدمت به شهروندان موجب درآمد‌زایی بیشتر برای استان می‌شود. 
وی برنامه‌های عزاداری استان را در سال‌جاری با انسجام، انضباط و همبستگی به ویژه در حرکت دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان دانست و افزود: کیفیت و کمیت برگزاری این مراسم در سال‌جاری بهتر بود. 
رئوفی‌نژاد  با تقدیر از برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در زنجان تصریح کرد: این نمایشگاه درس عاشورایی و آموزش‌های شفاهی از واقعه کربلا بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.