پ
پ

درد دین سیدالشهدا (ع) را به کربلا کشاند

سخنران شب یازدهم حسینیه اعظم زنجان درد دین داشتن را از شاخصه‌های انسان در مسیر تکامل دانست و گفت: این شاخصه در کربلا به اوج خود رسیده و از عوامل حرکت سیدالشهدا به این سرزمین بوده است.
آیت‌الله علی فروغی امشب در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر کنترل هوای نفس اظهار کرد: خداوند خود؛ انسان را به اطاعت از خالق و پیامبر الهی دعوت و توصیه به مهار نفس کرده است.
وی داشتن درد دین را اساس و کارگشا دانست و افزود: اگر درد دین نباشد هیچ امری پیش نخواهد رفت و انسان به مقصد خود نخواهد رسید.
سخنران شب یازدهم محرم حسینیه اعظم زنجان با اشاره به تاثیرگذاری دعا و تضرع به درگاه الهی تصریح کرد: این تاثیرگذاری در زندگی اولیا؛ برگزیدگان الهی و انسان‌های تاثیرگذار به عینه مشاهده شده است.
وی با بیان اینکه داشتن درد دین در زندگی اصحاب کهف نمونه قرآنی این مثال است؛ ادامه داد: بر اساس وعده قرآن این افراد به دلیل داشتن همین شاخصه در تشکیل حکومت امام زمان (ع) مشارکت خواهند داد.
استاد فروغی ظالم را فاقد قدرت برای فرماندهی بر بشر اعلام کرد و ادامه داد: اگر کسی در صدد عوض کردن جای حق و باطل باشد در واقع حیوان ناطق است.
سخنران شب یازدهم حسینیه اعظم زنجان درد دین داشتن را از عوامل اتصال به ذات باری تعالی برشمرد و ادامه داد: قدرت گرفتن و شجاع شدن پیامبران الهی از جمله حضرت ابراهیم (ع) به دلیل همین شاخصه است.
وی وجود امام حسین (ع) را از دلایل خلق انسان عنوان و تصریح کرد: در واقع هدف از خلقت تکمیل وجود انسان در ابعاد مختلف است.
آیت‌الله فروغی با بیان اینکه سیدالشهدا خود را قبل از حرکت به سمت کربلا با پنج مشخصه از جمله نسب خود معرفی کرده است؛ گفت: در واقع درد دین بوده است که آن
حضرت به سمت کربلا کشانده است.
سخنران شب یازدهم حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد: انسان باید از دین خود مراقبت کند و گرنه نابود خواهد شد.
وی با بیان اینکه درد دین در عاشورا به اوج خود رسیده است؛ افزود: درد دین انسان را از شر نجات خواهد داد.
ا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.