پ
پ

 در آستانه ماه رمضان؛

همایش بزرگ قرآنیان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد

همایش بزرگ قرآنیان در آستانه حلول ماه مبارک رمضان با حضور پیشکسوت و استاد قرآن کریم کشور و مربیان قرانی در حسینیه اعظم رنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ همایش بزرگ قرآنیان شامگاه جمعه با حضور عباس سلیمی، پیشکسوت و استاد قران کریم کشور، نماینده ولی فقیه در استان زنجان و مربیان و فعالان قرانی در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، حجت‌الاسلام اذ‌ن الله خدایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان و عباس سلیمی استاد کشوری قرآن کریم از جمله سخنرانان همایش بزرگ قرآنی بودند.

عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی در این همایش اظهار کرد: کسی که به قران عمل نمی‌کند ولی برای قرائت و حفظ  آن تلاش می‌کند مانند کسی است که قرآن را نخوانده است  و در روایات آمده است که بلندترین بندگان نزد خداوند بعد از پیامبران، علمای دین هستند که بعد از انان نیز قرآنیان نزد خداوند بزرگ شمرده می‌شوند.

این فعال قرآنی با اشاره به لزوم توسعه و افزایش فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور افزود: برگزاری مسابقات و همایش‌های بین‌المللی قران کریم در کشور سبب ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان برای انجام فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

وی با بیان لزوم اهمیت کیفیت در انجام فعالیت‌های قرانی ابراز کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای تربیت حافظان قرآنی با وجود افزایش حافظان قرآنی در چند سال اخیر هنوز فعالیت جدی انجام نشده است.

سلیمی خاطر نشان کرد: داشتن روحیه بسیجی، مدیریت انجام امور و تعیین بازه زمانی از جمله اقداماتی است که می‌توان برای رسیدن به هدف تربیت ده میلیون حافظ قرانی انجام داد که در این راستا نباید از کیفیت فدای کمیت شود.

وی با بیان اینکه هر قاری، حافظ، خادم و فعال قرآنی حامل و عامل قرآن کریم نیست، عنوان کرد: فعالیت منافقانه قرآن کریم و فعالیت صادقانه قران کریم از دو نوع فعالیت در عرصه فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: نباید آموزش قران و فعالیت در عرصه‌های قرانی دنیایی شده و برای به دست آوردن پول و تامین دنیایمان انجام شود و باید در این راستا جوانان را در وادی تدبر و فهم قرآن قرار دهیم.

استاد برجسته قران کریم کشور خاطرنشان کرد: اگر کسی برای خودنمایی و دیگر خواسته‌های دنیایی به دنبال فعالیت در عرصه قران رود گناهی بزرگ  از جانب انسان مخالف انجام می‌شود که باید فعالیت‌ها در این عرصه برای کسب رضای خداوند انجام گیرد.

در ادامه نیز آیت الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: همه همه فعالان قرآنی باید برای عامل و حامل قرآن بودن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه لحن، صوت، تجوید و فنون قرائت زیبای قرآن کریم استعدادهای خدا دادی در انسان است که پله‌های نخست در راستای آموزش قرآن محسوب شده و هدف غایی به شمار نمی‌روند، اضافه کرد: داشتن صوت و لحن زیبا مقدمه‌ای برای نفوذ قران در عمق و جان انسان است که زمانی آموزش قران تکمیل می‌شود که قران بر عمق جان و دل ما بنشیند و ما با قران عجین شویم.

امام جمعه زنجان  با بیان اینکه خواندن قران و عمل به آن سبب می‌شود که دیگر انسان خود را تنها احساس نکند، گفت: در این چند روز باقی مانده از ماه شعبان می‌توان با استغفار و توبه خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان مهیا کرد.

علی مقدم و رضا ندرلو از حافظان کل قران کریم در اجرای طرح حفظ یکساله قران کریم در استنان زنجان هستند که در این همایش بخشی از آیات قرآن کریم را از حفظ قرائت کردند.

در همایش بزرگ قرآنیان مدرک ده نفر از فعالان قرانی در رشته‌های حفظ، قرائت و دیگر رشته‌های قرآن کریم اعطا شد و این همایش در روزهای آتی از برنامه روزنه شبکه قرآن پخش می‌شود.

این همایش در راستای اجرای طرح 1449 با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی، حسینیه اعظم زنجان و اتحادیه مؤسسات مردمی استان زنجان برای استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.