پ
پ

توسط آستان مقدس رضوی اجرا می شود؛

اجرای 400 برنامه فرهنگی در دهه کرامت

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در زنجان گفت:400 برنامه فرهنگی در دهه کرامت توسط آستان مقدس رضوی اجرا می شود.

alt

به گزارش ستاد خبری ششمین دوره جشن های زیر سایه خورشید، حجت‌الاسلام مقداد مولایی شامگاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران محلی استان زنجان ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت از برگزاری این برنامه ها همزمان در 22 استان کشور در قالب جشن های زیر سایه خورشید خبر داد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب کاروان زیر سایه خورشید چهار خادم و یک مبلغ به استان‌های کشور اعزام می‌شوند، افزود: تا کنون 50 خادم و 10 مبلغ به استان‌ها اعزام شده‌اند.

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید تصریح کرد: این برنامه‌ها برای استفاده بیش از یک میلیون مخاطب اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه غالب مخاطبین برنامه های آستان مقدس رضوی جوانان هستند، ادامه داد: برنامه های فرهنگی آستان مقدس رضوی با توجه به نیازهای افراد به ویژه جوانان برنامه ریزی می شود.

حجت‌الاسلام مولایی همچنین با اشاره به شعار جشن های زیر سایه خورشید تصریح داشت: امسال شعار جشن‌های زیر سایه خورشید « نقشه خوشبختی من در دستان شماست» است.

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار برگزاری این برنامه‌ها در ترویج فرهنگ رضوی اظهار کرد: ترویج سبک زندگی دینی بر اساس اسلام و معارف ناب رضوی از فرهنگ‌هایی است که تلاش می‌رود در سفر خدام به مناطق مختلف کشور انتقال یابد.

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید با تاکید بر زیارت همراه با معرفت اظهار داشت: باید در زیارت عارف به حق امام معصوم علیه السلام باشیم.

وی همچنین از توزیع 12 هزار بسته فرهنگی در بین گروه‌های مختلف در جریان سفر خدام به مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: این جشن ها در چهار کشور افغانستان، هند، لبنان و هندوستان نیز اجرا می شود.

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در ادامه با اشاره به فعالیت 12 هزار خادم افتخاری در آستان مقدس رضوی اذعان داشت: این خدام در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

alt

حجت‌الاسلام مولایی به برنامه‌های آستان مقدس رضوی در طول روز و مناسبت‌های مختلف اشاره داشت و گفت: در طول سال کارگاه‌های مختلفی در قالب مهارت‌های زندگی به منظور استفاده و بهره‌مندی زائران برگزار می‌شود.

وی به سایر کارگاه‌های برگزار شده در این آستان مقدس نیز اشاره داشت و افزود: این برنامه‌ها به منظور ترویج فرهنگ رضوی، تقویت اصول اعتقادی و … اجرا می‌شود.

همچنین در ادامه این نشست یکی از اعضای هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 هزار و 500 خادم افتخاری با حسینیه اعظم زنجان همکاری دارند، یادآور شد: مردم پایتخت شور و شعور حسینی به حسینیه اعظم زنجان اعتماد زیادی دارند.

alt

رحیم حاج نائبی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته 13 هزار گوسفند قربانی به حسینیه اعظم زنجان اهدا شده است، اضافه کرد: اهدای این تعداد نذورات نشان می‌دهد که مردم ارادت ویژه‌ای به ائمه معصومان علیه السلام به ویژه امام حسین علیه السلام دارند.

در بخش دیگری از این نشست مسئول فرهنگی حسینیه اعظم زنجان به برنامه های حسینیه اعظم زنجان در دهه کرامت اشاره کرد.

مصطفی رهروی بازدید از کانون‌ اصلاح و تربیت، دیدار با خانواده شهدا و عیادت از بیماران بیمارستان های آیت الله موسوی و ولیعصر زنجان و حضور در جمع اهالی شهر ارمغانخانه را از جمله برنامه های حضور کاروان زیر سایه خورشید در زنجان عنوان کرد و گفت: جشن اصلی دهه کرامت دوشنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری (استاد حوزه و دانشگاه) در مسجد حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.