پ
پ

کارشناس تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دومین کنگره شعر عاشورایی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در استان زنجان برگزار می شود.

 سید مسعود قانعی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد کنگره شعر عاشورایی با بیان اینکه دومین کنگره شعر عاشورایی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در استان زنجان برگزار می شود افزود:  فراخوان آثار دومین کنگره شعر عاشورایی زنجان آغاز شده است.

وی هدف از برگزاری این کنگره را شناساندن مکارم فرهنگ حسینی در شعر آئینی، ایجاد فضای ادبی و مذهبی برای ارتباط شاعران پیشکسوت و جوانان، ارائه نمونه اشعار آئینی در شأن حضرات چهارده معصوم (ع) و قیام سرخ عاشورا، ارج گذاری به شعر آئینی و تجلیل از شاعران برگزیده جهت ترغیب آنان،ایجاد زمینه برای تعامل شاعران جوان با شاعران بزرگ کشور و ایجاد ارتباط تنگاتنگ ادبی و فرهنگی مداحان با شاعران عاشورایی عنوان کرد.

قانعی  افزود: بخش شعر و نثر ادبی این کنگره شامل مکتب، مقتل، مدیحه، پیام های عاشورایی، رویدادها و سیر تاریخی قیام و بخش مقالات نیز شامل آثار و برکات قیام عاشورا، بایسته های حرفه مداحی، شئون مناسبتها، آسیب شناسی مراسمات عزاداری زنجان است.

 کارشناس تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  ادامه داد: هر شرکت کننده می تواند دو اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند و اشعار باید به صورت تایپ شده با فونت (B zar) ارسال شود.

قانعی  آخرین مهلت ارسال آثار این کنگره را 30 آبان ماه اعلام کرد و گفت: شرکت برای تمام مقاطع سنی آزاد است و افراد می توانند آثار خود را به آدرس: زنجان – خیابان امام، روبروی پاساژ تهران، کوچه شهید حبیبی پلاک 5 کانون مداحان ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن :3261011 تماس حاصل نمایند

منبع:خبرگزاری مهر.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.