پ
پ

 

هیئت امنا و خادمین آستان حسینیه اعظم زنجان روز یکشنبه با حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم زنجان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام خاتمی با اشاره به شناخت دیرینه از حسینیه اعظم و رصد فعالیتها و برنامه های آن، این مکان را بعنوان الگوی شاخص برای سایر اماکن مذهبی کشور دانسته و خاطر نشان کردند که الگو پذیری سایر شهرها نیز از این مکان تدریجا آغاز می شود.alt

ایشان افزودند:همه ما باید از روح مقدس سیدالشهداء(ع) مدد بگیریم و در راه ایشان قدم برداریم.

چرا که هرچقدر در این مسیر باشیم اعتماد مردم و اقبال آن به این گونه اماکن بیشتر و بیشتر میشود.

ایشان با اشاره به دو کلمه شور و شعور حسینی افزودند:در این کلمات باید تفکر و تأمل بیشتری صورت گیرد چرا که اگر این دو در سرلوحه کارها قرارگیرد آسیب پذیری ما به حداقل می رسد.

در ادامه ایشان ضمن اشاره به طرح کتابخانه بزرگ حسینیه اعظم این کار را جالب و مفید ارزیابی کرده و فرمودند:هر جوانی که در کتابخانه ای که منتسب به امام حسین (ع) است  درس بخواند و راههای ترقی علمی را  طی کند بی گمان در آینده وابسته به امام حسین(ع) خواهد شد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اضافه کرد:طرح تأسیس دانشگاه تخصصی امام حسین(ع) شناسی که توسط هیأت امنای حسینیه اعظم ارائه شد بسیار مفید و سازنده دانستندو گفت: ایجاد این دانشگاه با عنوان امام حسین شناسی با گرایش های مختلف معقول تر و موثرتر خواهد بود.

ایشان با اشاره به بحث خدمات عمومی در قالب فعالیت های حسینیه اعظم به همشهریان و هم میهنان عزیز را قابل  تحسین دانستند. حضرت حجت الاسلام والمسلمین خاتمی  ضمن آرزوی موفقیت و توفیق  برای دست اندرکاران این مکان مقدس فرمودند: بنده نیز بعنوان یک طلبه در خدمت این مجموعه خواهم بود.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار محمد جواد غمپرور مسئول هیأت امنای حسینیه اعظم ضمن تبریک انتخاب بجا و شایسته حضرت حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بعنوان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر زنجان، گزیده ای از  فعالیتها و چشم انداز برنامه های حسینیه اعظم را در طی چند سال اخیر تشریح نمودند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.