پ
پ


حجت الاسلام محبی

ذکر بسم‌الله الرحمن الرحیم موجب دفع شیطان می شود

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه ذکر بسم‌الله الرحمن الرحیم موجب دفع شیطان می شود؛ گفت: 50 درصد طلاق ها در اثر دیدن دفیلم های مبتذل رخ می دهد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام محبی در روز سیزدهم ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران زنجانی با اشاره به برخی از راه های ورود شیطان به قلوب انسان ها اظهار کرد:یکی از راه های ورود شیطان به قلب انسان طمع است.

وی با اشاره به اینکه انسان هرچه پیرتر می شود، طمع کارتر می شود، تصریح کرد: اگر انسانی مال خود را متعلق به خود بداند، اسیر وسوسه شیطان نخواهد شد.

حجت الاسلام محبی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین کسی که وارد جهنم وارد می شود، ابلیس است، گفت: اول ظالم و دوم ظالم نیز ساق دوش شیطان در ورود به جهنم هستند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین وسیله های ورود شیطان خوردن خاک است، اضافه کرد: برخی از زنان عادت دارند که خاک بخورند که این یکی از بزرگترین وسیله های فریب شیطان است که علاوه بر بیماری انسان را عذاب می دهد.

حجت الاسلام محبی خاطر نشان کرد: غیر از تربیت سید الشهدا (ع) که موجب شفا است، خوردن بقیه تربت ها درست نیست.

وی با بیان اینکه یکی  از وسیله های راه های شیطان چشم چرانی است، تصریح کرد: فیلم های مبتذل و دیدن صحنه های مبتذل موجب انحراف روح می شود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه چشم ها وسیله شکار شیطان هستند، گفت: هیچ چیزی بهتر از کنترل چشم نیست.

وی ادامه داد: کسی که چشمان خود را از نامحرم حفظ کند، خداوند چنان عظمتی به او عطا می کند که قابل تصور نباشد.

حجت الاسلام محبی با بیان اینکه دیدن عکس ها و فیلم های مبتذل موجب 50 درصد طلاق ها هستند، تصریح کرد: این فیلم ها کانون خانواده را نشانه رفته و قداست خانواده را می شکند.

وی با بیان اینکه ارتباط با نامحرم، محیط درسی و محیط شغلی مواردی هستند که موجب ورود شیطان می شود، اضافه کرد: شیطان از کم شروع می کند ولی به کم قانع نمی شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از راه های ورود شیطان نیز سر سفره است، افزود: اگر انسان در اول غذا خوردن بسم الله الرحمن الرحیم را نگوید، شیطان وارد سفره می شود، همچنان که اگر شکر خدا را در آخر غذا نگوید، نیز شیطان با اعضا هم غذاخواهد شد.

وی با تاکید بر گرفتن ذکر بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدای وضو گرفتن اظهار کرد: بسم الله الرحمن الرحیم در اول سفره برکت را بر انسان نازل می کند.

این استاد حوزه علمیه همچنین به راه های دفع شیطان نیز اشاره کرد و گفت: سجده طولانی از جمله راه های دفع شیطان است.

وی با اشاره به اینکه شکر نعمت نیز موجب دفع شیطان می شود، بیان کرد: خداوند بر اساس نیات انسان ها و اقداماتی که انجام می دهند، اجر می دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.