پ
پ

مجموعه مستند حسينيه اعظم در مرکز زنجان در دست توليد است و رضا مير‌كريمي به مستند كردن حسينيه اعظم زنجان كمك مي‌كند. تهيه کننده اين مستند به روابط‌عمومي معاونت امور استان‌ها، گفت: اين مجموعه روايت‌گر يکي از مهم‌ترين حرکت‌هاي مردم‌نهاد کشور و بلکه منطقه است که به‌واسطه ابعاد معنوي آن تمام عوامل دولتي نيز در خدمت آن هستند.

محمد داودي، حسينيه اعظم زنجان را صاحب بزرگ‌ترين کتابخانه موضوعي محرم، امام حسين (ع) و قيام کربلا دانست و خاطرنشان كرد: ساخت اين مجموعه 3 قسمتي اولين مستند نمايشي، كيفي و عميق در خصوص اين رويداد بزرگ مذهبي است.

تهيه كننده مستند حسينيه اعظم از تحقيق و نگارش 1600 صفحه‌اي در خصوص اين مستند خبر داد و افزود: تحقيق و نگارش مستند حسينيه اعظم هم‌زمان با تصويربرداري آن از محرم سال گذشته تا ارديبهشت‌ماه امسال به طول انجاميده است.

داودي تصريح كرد: تصويربرداري مربوط به تاريخچه عزاداري در ايران و به‌ويژه در زنجان و پشت صحنه‌هاي اين مراسم آغاز شده است و تا پايان محرم امسال به پايان مي‌رسد.

وي گفت: براي تصويربرداري از اين مراسم، سال گذشته از 5 گروه و امسال قرار است از10 گروه تصويربرداري استفاده شود که پيش‌بيني می‌کنیم مستند حسينيه اعظم در 3 قسمت 30 دقيقه‌اي براي اربعين امسال آماده پخش شود.

تهيه كننده مستند حسينيه اعظم زنجان، حضور رضا ميركريمي به‌عنوان مشاور در كنار مجيد عاشقي كارگردان را در توليد يك مستند كيفي مؤثر دانست و افزود: يك تيم 6 نفر متشكل از آقايان اميرحسين ثنايي، مهرشاد خسروتاج، ابراهيم نجفي، بهروز حيدري، ايمان خيبرشكن و خانم مريم باقري‌، كار تحقيق و نگارش مستند را به عهده داشته‌اند و آقايان محمد عاشقي، مرتضي پورصمدي، محسن ميركريمي، بهنام‌زاده، خادمي و باهر نیز تصويربرداري اين مستند را انجام داده‌اند.

بنابر اين گزارش، بزرگ‌ترين هيأت عزاداري ايران مربوط به حسينه اعظم زنجان است كه همه ساله، شب تاسوعای حسيني علاوه بر حضور مردم از نقاط مختلف كشور، ميزبان عده بي‌شماري از گردش گران و ايرانيان خارج از كشور است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.