پ
پ

حجت الاسلام  محبی در حسینیه اعظم زنجان؛

روزه داری موجب اعتلای روح و قلب می شود

حجت الاسلام محبی گفت: روزه داری موجب اعتلای روح انسان می شود.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت الاسلام محبی در روز چهارم ماه رمضان در بین روزه داران زنجانی اظهار کرد: آسان ترین موضوع  در روزه داری، روزه گرفتن است، اما باید چیزهای دیگر نیز در کنار روزه گرفتن رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه در این ماه آینده انسان ها مشخص خواهد شد، اضافه کرد: ماه رمضان ماه بندگی است و در این ماه خوب و بد زندگی آینده انسان ها مشخص می شود، پس باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه ماه رمضان در مثال یک سرعت گیر برای توجه انسان به روح است، تصریح کرد: امام علی (ع) نیز به امر روزه داری تاکید بسیاری داشتند، و ایشان می فرمودند، من در این دنیا به روزه داری در تابستان عاشق هستم.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در گرمای کوفه عاشق روزه گرفتن بودند، گفت: روزه گرفتن در این ایام همچون این است که در راه خدا جهاد کند.

این استادحوزه علمیه با تاکید بر انجام اموری که انسان را از جهنم دور می کند، افزود: کسی که به حرف حق گوش ندهد، از جهنم رهایی نخواهد یافت.

وی با اشاره به آداب مهمان داری افزود: مستحب است که انسان در زمان حضور میهمان خودش قبل از همه شروع به خوردن غذا کند.

حجت الاسلام محبی در ادامه با تاکید بر طولانی کردن رکوع و سجود در نماز اضافه کرد: این امر در نماز جماعت شاید ممکن نباشد، اما در نماز فردی می توان این کار را انجام داد.

وی همچنین با تاکید بر خوش اخلاق بودن با خانواده افزود: همچنین طولانی نشستن در کنار سفره و ذکر خدا گفتن با صدای بلند نیز از دیگر مواردی است که باید در زندگی شخصی رعایت شود.

این استاد حوزه علمیه همچنین به موارد موثر در صحت جسم اشاره کرد و گفت: روزه گرفتن موجب صحت جسم خواهد شد.

وی با اشاره به روایت نقل شده از امام علی (ع) بیان کرد: سلامت بدن در این است که غذا کم بخوریم.

حجت الاسلام محبی همچنین با تاکید بر عدم نشستن در سر سفره هر شخص اظهار کرد: برکت خداوند  در سفره کسانی است که زکات می پردازند.

وی با تاکید بر پرهیز از پرخوری گفت: خداوند از انسان های پرخور بیزار است ، چرا که خداوند به دنبال رشد روح است از همین بابت است که نباید در ماه رمضان بیش از حد غذا خورد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر خوردن افطاری سبک برای رشد روح تصریح کرد: در زمانی که انسان گرسنه است، روح تغذیه می کند و قلب انسان تغذیه می کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.