پ
پ

 

سردار رادان:

زنجانی‌ها شور و شعور حسينی را بين عزادارن ترويج دهند

تمامی خادمان بارگاه اباعبدالله‌الحسين(ع) در حسينيه اعظم زنجان كه آيين سوگواریشان زبانزد جهانيان است، بايد بتوانند شور و شعور حسينی را در بين عزادارن ترويج دهند.

سردار رادان، جانشين فرماندهی ناجا

 سردار احمد‌رضا رادان، جانشین فرماندهی ناجا، ظهر امروز، 23 آبان‌ماه در مراسم توديع و معارفه فرماندهی استان زنجان با اشاره به فرارسيدن ايام عزاداری سالار شهيدان، ابراز كرد: اين ايام در زنجان تعريف و جلوه خاصی دارد و گويا صدای محرم در اين استان زودتر شنيده می‌شود.

وی افزود: هر كسی كه عزادار و خادم واقعی اباعبدالله(ع) است با ولايت مأنوس می‌باشد و اين از خصوصيات بارز زنجانی‌ها و دوستداران ولايت است. افتخار خدمت در بارگاه ابا‌عبدالله‌الحسين(ع) و ولايت‌مداری از ويژگی‌های بارز مردم حسينی زنجان است.

رادان با تأكيد بر اين‌كه زنجانی‌ها سربازان خوبی برای ولايت هستند، اظهار كرد: تمامی خادمان بارگاه اباعبدالله‌الحسين(ع) در حسينيه اعظم، زينبيه اعظم و احمديه اعظم زنجان كه آيين سوگواری‌شان زبانزد جهانيان است، بايد بتوانند شور و شعور حسينی را در بين عزادارن ترويج دهند.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به حساسيت ويژه استان زنجان در برگزاری برنامه‌های مذهبی، يادآور شد: با عنايت به وجود هيئت‌های مذهبی فعال در اين استان، فرماندهی انتظامی نگاه ويژه در اين ايام به زنجان دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين علی خاتمی، با اشاره به اين‌كه انسان هيچ زمان به خاطر داشتن دو نعمت سلامتی و امنيت شكرگذار نبوده است، اظهار كرد: افتخار نيروی انتظامی در اين است كه مسئوليت تأمين امنيت تك تك افراد جامعه را عهده‌‌دار هستند.

نماينده ولی‌فقيه و امام جمعه زنجان، عملكرد فرماندهی پيشين اين نيرو در استان را بسيار مطلوب ارزيابی كرد و گفت: می‌بايست تمامی ارگان‌ها برای حفظ اين ميزان امنيت در استان كه در سال‌های اخير بيشتر محقق شده است، نيروهای نظامی و انتظامی را ياری برسانند.

استاندار زنجان نيز در ادامه اين مراسم، وفاق و همدلی بين مردم، مسئولان و نيروی انتظامی زنجان را زمينه‌ساز ارتقا شاخص‌های امنيتی استان دانست و اظهار كرد: همين هم‌افزايی زمينه‌ساز معرفی زنجان به عنوان امن‌ترين استان كشور شده است.

محمد رئوفی‌نژاد خاطر‌نشان كرد: انسجام كاركنان نيروی انتظامی در داخل مجموعه در برقراری امنيت در جامعه نمود يافته است.

سردار يحيی، فرماندهی سابق نيروی انتظامی استان زنجان نيز در اين مراسم، با بيان اين‌كه هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منكر نام‌گذاری شده است، ابراز كرد: امر به معروف و نهی از منكر مهم ترين پيام محرم است كه بايد مد نظر قرار گيرد.

وی يادآور شد: در امر ترويج امر به معروف و نهی از منكر وظيفه همگانی است كه تذكر لسانی را فراموش نكرده و در اجرای آن اين فريضه را عملی كنند.

با اشاره به اين‌كه زنجان از نظام مكتبی، دينی، امنيتی، سياسی و اجتماعی منسجمی برخوردار است، خاطرنشان كرد: داشتن فرهنگ عاشورايی، ولايت‌پذيری و دين‌مداری مردم زنجان موجب شده اين استان جزو استان‌های با وقوع جرم پايين محسوب شود.

در خاتمه اين مراسم، سرهنگ عليرضا صالحی به عنوان فرماندهی انتظامی استان زنجان معرفی شد.

منبع:ایکنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.