پ
پ
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: تعمیق اندیشه‌های دینی و تبیین فرهنگ، ترویج قانون، هنجارهای زندگی، سبک و سیاق‌های تازه، شکل‌گیری فکر و عقیده، کنترل اجتماعی از کارکرد رسانه است و رسانه‌ها به دلیل ارتباط با طیف گسترده‌ای از افراد جامعه، قابلیت دارد در بسیاری موارد بر رفتارها و بعضاً نگرش‌های آنها تأثیرات عمیق و بنیادین داشته باشد.
علی دارابی افزود: پیام‌های انتقال داده شده توسط این ابزار قدرتمند و پرنفوذ باعث متعادل کردن روابط انسان‌ها و شکل‌دهنده اعمال آنها در عرصه حیات فردی یا اجتماعی می‌شود و انتقال مفاهیم اخلاقی توسط رسانه‌ها می‌تواند وسیله‌ای برای هدایت افراد جامعه در پیروی از قوانین و هنجارها باشد.
وی افزود: تولید این‌گونه سریال‌ها، مورد نیاز مردم هم هست تا به این وسیله و از طریق رسانه خانواده‌ها با مسائل اجتماعی بیشتر آشنا شوند و این موضوع می‌تواند در تسریع روند کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان هم در این مراسم گفت: تلویزیون، رادیو، سینما، ماهواره، اینترنت، و… در زمره رسانه‌های جمعی می‌تواند نقش بسیار تأثیرگذاری در حیات اجتماعی و مشخصاً برون رفت از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
صفری با بیان اینکه همواره بررسی و ریشه‌یابی موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک اولویت مهم در برنامه سازی شبکه اشراق مدنظر بوده افزود: هدف و پیام اصلی سریال «پرواز پروانه را ببین»، آگاهی بخشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.
ظریف تهیه کننده این سریال هم با بیان اینکه مجموعه ۲۶ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای پرواز پروانه را ببین با حضور تعداد زیادی از بازیگران مطرح کشوری و شبکه اشراق در صدا و سیمای مرکز زنجان تولید می‌شود، افزود: ژانر این فیلمنامه اجتماعی با موضوع اعتیاد، طلاق و آسیب های اجتماعی می‌باشد که در شبکه اشراق تولید خواهد شد.
وی در خصوص شروع تولید این مجموعه عنوان کرد: کار تولید این سریال پس از بررسی و تأیید فیلم‌نامه در شورای طرح و برنامه مرکز به کارگردانی صادقی جهانی آغاز می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.