پ
پ
مسوول امور بین الملل آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: سالانه 90 میلیون زائر از سراسر جهان وارد کربلا و دیگر عتبات کشور عراق می شوند.

به گزارش ایرنا، حسین سلامی روز چهار شنبه در آیین رونمایی از گنبد و نصب پرچم متبرک بارگاه امام حسین(ع) توسط خادمین بارگاه در حسینه اعظم زنجان، افزود: همه ساله زایران بی شماری از اقصی نقاط دنیا برای ابراز ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وارد کشور عراق می شوند.

وی یادآورشد: امور بین الملل آستان قدس حسینی برنامه های مختلف فرهنگی را برای کشورهای هدف از جمله ایران در نظر گرفته است.

سلامی افزود: انتشار مجله ویژه آستان حسینی به 9 زبان زنده دنیا از جمله اقدامات مهمی است که علاقمندان و مخاطبان ویژه خود را دارد.

وی همچنین عزاداری باشکوه و با صلابت مردم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم ماه محرم را اجتماع بی نظیر مردم ایران برای ابراز وفاداری به ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) عنوان کرد.

سلامی افزود: عزاداری مردم زنجان به ویژه دسته حسینه اعظم با شور و شعف وصف ناشدنی برگزار می شود که توجه همگان را به خود معطوف می کند.

وی اظهار کرد: تعدادی از پرچم های متبرک بارگاه امام حسین (ع) برای نصب به مکانهای مذهبی ایران آورده شده که یکی از آن ها بر روی گنبد حسینه اعظم زنجان نصب شد.

مسوول امور بین الملل آستان قدس امام حسین (ع)، گفت: طی سالهای گذشته بهار عربی یا به عبارتی دیگر بیداری اسلامی در کشورهای مختلف شکل گرفت که این مهم بر گرفته از نهضت و پایمردی حضرت ابا عبدالله حسین (ع) است.

وی یادآورشد: امام حسین (ع) با قیام و رشادت های خود موجبات پایمردی، بالندگی و ماندگاری اسلام را در جهان فراهم کرد.

سلامی افزود: آستان قدس حسینی توسط چهار مرجع مردم کشور عراق که در راس آن آیت الله سیستانی قرار دارد مدیریت می شود.

مسوول امور بین الملل آستان قدس امام حسین (ع) گفت: هفته فرهنگی آستان قدس حسینی پس از استان خوزستان 15 محرم در زنجان برگزار می شود.

رییس هیات امنای حسینه اعظم زنجان نیر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گنبد حسینه اعظم این استان توسط هنرمندان و اساتید برجسته کشور و در مدت دو ماه ساخته شده است.

محمد جواد غم پرور افزود: گنبد نصب شده از جنس استیل طلایی ساخته شده که بر اساس مطالعات انجام شده در برابر تغییرات جوی مقاوم است.

وی اظهار کرد: بیش از سه هزار و 400 خادم افتخاری برای انجام برنامه های حسینه اعظم ثبت نام کرده اند که در این میان اقشار مردم، نخبگان در تخصص های مختلف را در بر می گیرد.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.