پ
پ


حجت الاسلام سرابی

سبک شمردن گناه موجب از بین رفتن حیا می شود( روز بیستم)

حجت الاسلام سرابی گفت: سبک شمردن گناه موجب از بین رفتن حیا می شود.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام سرابی روز بیستم ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران زنجانی اظهار کرد: انسان مومن باید دارای چند ویژگی باشد که از جمله آن حیا است.

وی در تعریف حیا گفت: حیا به معنی انقباض نفس است، یعنی حالتی در وجود انسان است که انگار نفس انسان را منقبض می کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حیا یک قدرت در وجود انسان است که موجب می شود، نفس انسان از بدی ها گریزان باشد، تصریح کرد: همه افراد حیا دارند و کسی نیست که در ابتدای ذات وجودی خود بی حیا باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند حیا را همچون امتیازی به انسان ها داده است، اضافه کرد: اینگونه نیست که انسان های یک دین حیا داشته و انسان های دیگر حیا نداشته باشند، بلکه همه انسان ها حیا دارند و خداوند این امر را در وجود همه انسان ها قرار داده است.

حجت الاسلام سرابی با اشاره به اینکه حیا فطری است، اضافه کرد: اینکه چگونه برخی از انسان ها با وجود چنین مسائل فطری بی حیا می شوند، این است که آن افراد نتوانسته اند، حیا را پرورش دهند.

وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) در زمینه فطرت الهی افزود: هر نوزادی که متولد می شود، با فطرت الهی به دنیا آمده و خدا طلب و خدا پرست است، اما رفته رفته در اثر رفتار اطرافیان این نوزاد از اسلام و خدا پرستی عدول می کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جامعه، معلم و دوست موجب منحرف شدن انسان از راه خداوند می شود، تصریح کرد: حیا نیز همین گونه است، همین که انسان گناه را سبک بشمارد، موجب از بین رفتن حیا می شود.

وی با انتقاد از وضعیت موجود در بحث حجاب بیان کرد: برای مثال آموزشکده های موسیقی و زبان وضع بسیار بدی دارند که این وضعیت اصلا زیبنده شهر شور و شعور حسینی نیست و همه اینها از بی حیایی ناشی می شود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه امام علی (ع) خودشان الگوی حیا بودند، افزود: باید حیا را از ائمه معصومان (ع) یاد بگیریم.

وی با تاکید بر انجام عمل توبه و پشیمانی از گناه تصریح کرد: حر با حالت توبه به طرف امام حسین (ع) رفت و وضعیت الان ما نیز همانگونه است و ما از گناهان گذشته خود نگران هستیم  و با خود فکر می کنیم، ایا خداوندتوبه ما را قبول خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.