پ
پ


حجت الاسلام محبی؛

سخن چینی، حسادت، مشروب خواری موجب گرفتاری انسان درزمان مرگ و سخت جان دادن می شود (روز هشتم)

حجت الاسلام محبی با توصیه به روزه داران زنجانی در دوری از خصایص شیطانی گفت: سخن چینی، حسادت، مشروب خواری موجب گرفتاری انسان درزمان مرگ و سخت جان دادن می شود.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت الاسلام محبی روز هشتم ماه رمضان در جمع روزه داران زنجانی اظهار کرد: انسان باید به قیامت توجه ویژه داشته باشد و نباید انسان حساب و کتاب قیامت را فراموش کند.

وی با اشاره به سوره هود، واقعه و مرسلات و سوره نبا که در آن به وقایع قیامت اشاره شده است، تصریح کرد: انسان باید به قیامت توجه داشته و برای داشتن آخرت خوب تلاش کند.

حجت الاسلام محبی با اشاره به برخی از راه های نفوذ شیطان به قلب انسان ها اضافه کرد: وعده های شیطان مشارکت در اموال و اولاد است.

وی با اشاره به اینکه شیطان از روبه رو حمله می کند، یعنی آن چیز که مقابل انسان است قیامت است و شیطلان در تلاش برای سبک کردن قیامت در نظر انسان و فاسد نشان دادن مسائل دینی در نظر است، افزود:حمله سمت راست نیز بی تفاوتی به دین و همچنین بی توجهی به اصولی از قبیل محرم و نامحرم است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ناامیدی از رحمت حق نیز از دیگر نشانه های جهل و ورود شیطان به قلب است، گفت: شیطان با این کار دین و اعتقاد را در نظر انسان بی اهمیت می کند.

وی حمله طرف چپ شیطان را شیرین کردن لذت های حرام در نظر انسان ها عنوان کرد وافزود: اگر قلب انسان پر ازهوی و هوس باشد یعنی شیطان در حمله از سمت چپ موفق شده است.

حجت الاسلام محبی در ادامه با اشاره به سواره نظام و پیاده نظام شیطان گفت: سواره نظام شیطان انحرافات جنسی وپر کردن نگاه با نامحرم است.

وی با بیان اینکه یک نگاه نامحرم انسان را به لغزش و گناه وا می دارد، گفت: اگر انسان نگاه از نامحرم بردارد، خداوند چنان وضعیتی در قلب او ایجاد می کند که طعم شیرین ایمان و دعا و نماز را چشیده و از آن لذت ببرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غضب خداوند زمانی می آید که نگاه به نامحرم دیدگان انسان را پر کند، اضافه کرد: سه خصلتی که زمان مرگ انسان را گرفتار خواهد کرد، سخن چینی، حسادت، مشروب خواری است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.