پ
پ

alt

سردار رادان در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان

ولایت‌مداری درس و عبرت عاشورا است

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: درس عبرت عاشورا ولایت‌مداری آن است که باید مد نظر اهل آن قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، سردار احمد رضا رادان شامگاه سه‌شنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه محبت به امام حسین در کشورهای دیگر و به فرم‌های مختلف ابراز می‌شود، اظهار داشت: سیدالشهدا متعلق به شیعیان نیست.

وی با همه گیر نامیدن دستگاه و بارگاه ابا عبدالله الحسین افزود: ولی آنچه که بر جا می‌ماند نحوه برخورد با این موضوع است که در فردا قیامت، شرمنده نشویم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی به ابراز ارادت پیروان برخی از ادیان دیگر به امام حسین (ع) به ویژه در هند اشاره کرد و افزود: این خان نعمت برای همه بشریت گسترده شده است.

وی با تاکید بر عبرت گرفتن از درس‌های عاشورا تصریح کرد: این عبرت‌ها برای پیشگیری از حوادث باید به صورت مداوم تکرار شود.

سردار رادان با تشریح روند شکل گیری جنگ در کربلا و بانیان شهادت آل پیامبر گفت: کسانی که این کار را کردند به خوبی امام حسین و اجدادش را می‌شناختند.

وی با تشریح روند شکل گیری شهر کوفه به عنوان مامن نیروهایی که در مقابل سیدالشهدا ایستاده و اوج قصاوت قلبی خود را با فجایع روی داده در کربلا عیان کردند، اضافه کرد: این مردم برای مدتی با آل علی در یک شهر زندگی کرده و از رزمندگان صدر اسلام محسوب می‌شدند و بسیاری از خطبه‌های نهج‌البلاغه را هم شنیده بودند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با یادآوری مجدد آشنایی کامل مردم کوفه با آل علی (ع) تصریح کرد: آنچه که این مردم را وادار به ارتکاب فجایع و اوج رذالت کرد که حتی به کشته شدن سیدالشهدا هم راضی نشده و با اسب بدنش را تکه تکه کردند، تطمیع، تهدید یا جهل آنها بود.

وی با بیان اینکه افراد همراه و مقابل امام حسین همه از این دنیا رفته‌اند، افزود: اما یادمان باشد که این کجا و آن کجا و عبرت بگیریم.

سردار رادان تاکید کرد: درس عبرت عاشورا ولایت‌مداری آن است که باید مد نظر اهل آن قرار گیرد.

وی سرباز ولایت بودن را اطاعت محض دانست و افزود: ابوالفضل العباس به خاطر این تبعیت در تاریخ ماندگار شد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به همایش تکان دهنده برگزار شده توسط مردم زنجان در شب تاسوعای حسینی تصریح کرد: تلفیق همایش مردم زنجان با عبرت‌های عاشورا دنیا و آخرت شیعیان را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.