پ
پ

زنجان-اختتامیه سومین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، فردا (یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه) به همت جهاددانشگاهی استان و در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از جهاددانشگاهی استان زنجان، سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان که پیش از این دو دوره آن در سال‌های ۹۳ و ۹۵ به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان و به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شده است، فردا اختتامیه سومین دوره آن در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

در ایستگاه سوم این رویداد ملی که دبیرخانه دائمی آن به زنجان سپرده شده است، از ۳۱ شهریورماه امسال مطابق با اول محرم الحرام ۱۴۳۹ هجری قمری فعالیت خود را آغازکرد و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در این سوگواره تا اول آذرماه امسال‌ ادامه داشت.

در این دوره از سوگواره عاشورایی بالغ بر سه هزار و  ۱۳۹ اثر از ۹۱۲ شرکت کننده ارسال شد که در بخش عکس ۱۹۹۵ اثر از ۴۲۳ شرکت کننده، در بخش شعر ۸۹۶ اثر از ۳۰۴ شرکت کننده، در بخش پادکست ۱۵۳ اثر از ۱۰۷ شرکت کننده و در بخش فایل‌های تصویری ۹۴ اثر از ۷۸ شرکت کننده ارسال شده است.

در مراسم اختتامیه سومین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، دکتر محمدرضا سنگری از شاعران برجسته و پژوهشگر ملی به‌عنوان سخنران مراسم اختتامیه در زنجان حضور خواهد داشت. همچنین شاهد حضور بیژن ارژن و حمیدرضا شکارسری از شاعران برجسته ملی به‌عنوان مهمان این سوگواره خواهیم بود.

اشاعه ساختار ذهنی و عملکردی امام حسین (ع) در جامعه و تعمیق استعدادها و ظرفیت‌های استان و نیز پرورش افرادی که توانایی تاثیرگذاری در این وادی، همچنین نهادینه کردن، انتقال پیام بصیرتی و سبک زندگی امام حسین (ع) به همراه تعمیق باورهای دینی و مذهبی در میان نسل آینده‌ساز کشور از طریق تشویق دانشجویان به تفکر و خلق آثار فاخر در بخش‌های مختلف، از اهداف این رویداد به‌شمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.