پ
پ

 

 

مسئول روابط عمومی شورای هيئت‌های مذهبی شهرستان زنجان از برگزاری ششمين همايش بزرگ «علمداران»، به همت اين نهاد در حسينيه اعظم زنجان خبر داد.

 

علی كردلو، مسئول روابط عمومی شورای هيئت‌های‌ مذهبی شهرستان زنجان  با اشاره به اين‌كه اين نهاد هر ساله همايشی با عنوان «علمداران» را در پايتخت شور و شعور حسينی برگزار می‌كند، گفت: با توجه به نزديک شدن به ايام ماه محرم‌الحرام و عزای سيد‌الشهدا(ع)، در نظر داريم ششمين دوره همايش بزرگ «علمداران» را با حضور در مركز عظيم عزای حسينی در زنجان، حسينيه اعظم، برگزار كرده و از اين طريق اعلان عزای سيد‌الشهدا(ع) را در زنجان به اجرا درآوريم.

وی افزود: با توجه به قدمت تاريخی عزاداری سالار شهيدان در زنجان و همچنين ثبت جهانی اين عزاداری در حسينيه اعظم زنجان، انتظار می‌رود فعالان هيأت‌های مذهبی در استان اين مراسم را هرچه باشكوه‌تر و در شأن ائمه معصومين(ع) برگزار كنند.

مسئول روابط عمومی شورای هيئات مذهبی شهرستان زنجان، نقش پيرغلامان حسينی را در هرچه پرشورتر اجرا شدن مراسم عزاداری در ايام محرم‌الحرام را بسيار پررنگ دانست و اظهار كرد: شورای هيئات مذهبی شهرستان زنجان در نظر دارد با در نظر گرفتن مواردی همچون سابقه فعاليت افراد در هيئت‌های مذهبی، برجسته بودن فعاليت هيئت‌هايی كه افراد در آن حضور داشته‌اند و همچنين اعضای خانواده شهدا و ايثارگران، از 4 نفر از پير‌غلامان حسينی در زنجان تجليل به عمل آورد.

كردلو ابراز كرد: مراسم تجليل از اين پيرغلامان حسينی با هدف ارج نهادن به فعاليت‌های خالصانه فعالان هيئت‌های مذهبی، همزمان با بيستم آبان‌ماه در حسينيه اعظم زنجان برگزار شده و فعالان هيئت‌های مذهبی حال حاضر در شهرستان زنجان در آن حضور خواهند يافت.

وی، با تأكيد بر اين‌كه نواده آيت‌الله‌العظمی شاه‌آبادی به عنوان سخنران در اين همايش حضور خواهد يافت، تصريح كرد: تبيين اهميت فعاليت سالم هيئت‌های مذهبی و جلوگيری از نشر خرافه و شبهات احتمالی در قالب عزاداری هيئت‌های مذهبی از جمله مهم‌ترين مواردی خواهد بود كه در اين همايش بيان خواهد شد.

اين فعال مذهبی در پايان خاطرنشان كرد: برگزاری همايش‌های علمداران در طول سال‌های اخير، نه تنها بر پويايی هيئت‌های مذهبی در راستای برپايی عزاداری‌ امام حسين(ع) در زنجان افزوده است، بلكه كمك شايانی به شناسايی هيئت‌های مذهبی فعال در شهرستان كرده است.

منبع:ایکنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.