پ
پ

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: ششمین سوگواره ملی “میعادگاه عاشورایی دانشجویان” امسال به میزبانی جهاد دانشگاهی زنجان برگزار خواهد شد.

کامران جعفری روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشجویان سراسر کشور می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند و گامی در راستای اعتلای فرهنگ عاشورایی بردارند.

وی، شعر عاشورایی، عکس عاشورایی و قطعات صوتی (مداحی، بازخوانی نواها و نوحه‌های قدیمی آذری و فارسی) با محوریت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای‌ ایشان را محورهای بخش عمومی سوگواره ملی “میعادگاه عاشورایی دانشجویان” برشمرد و اظهار داشت: پیام نهضت عاشورا شامل امر به معروف و نهی از منکر، جهاد تبیین، نماز اول وقت و نقش عاشورا در دوران دفاع‌مقدس نیز بخش ویژه این سوگواره را تشکیل می‌دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه ارسال آثار به سوگواره از اول ماه محرم آغاز شده است، ادامه داد: علاقه‌مندان تا پنجم مهرماه امسال فرصت دارند آثار خود را از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۱۱۶۰۰۲۳۳۵ ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره دبیرخانه ۰۳۳۰۳۵۳۰۵-۰۲۴ و یا آدرس اینستاگرام @znuclop تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به شرایط لازم برای شرکت‌کنندگان در این سوگواره، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ارسال اثر باید دانشجو بوده، یا حداکثر یک سال از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته باشد.

جعفری یادآور شد: سوگواره ملی “میعادگاه عاشورایی دانشجویان” یکی از پرمخاطب‌ترین رویدادهای ملی دانشگاهی در سطح کشور است که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان و با حمایت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و نیز بهره‌مندی از حمایت و همراهی ارزشمند حسینیه اعظم زنجان و برخی از ارگان‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگی و دینی در پنج دوره برگزار شده است.

وی تولید محتوای فرهنگی فاخر و محصولات رسانه‌ای قابل عرضه در فضای مجازی و رسانه‌های کشور، تشویق نسل جوان برای تولید محصولات متنوع با محوریت فرهنگ ‌عاشورایی و استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگی دینی را از اهداف این سوگواره خواند و گفت: ششمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان با مشارکت حسینیه اعظم زنجان، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان و حوزه هنری زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: در طی چهار دوره فعالیت این رویداد ملی، بالغ بر ۱۲ هزارو ۸۰۰ اثر دانشجویی در بخش‌های شعر، عکس، پادکست و کلیپ‌های تصویری، جمع‌آوری و مورد داوری قرار گرفته و آثار برگزیده نیز در قالب چهار جلد “کتاب”، سه مجموعه “مولتی‌مدیا” و چهار مجموعه “نمایشگاهی” در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جعفری یادآور شد: در دوره پنجم این سوگواره ملی که در سال ۱۳۹۹ برگزار شد، ۳۰۱۸ اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال و در آیین اختتامیه این سوگواره ملی از مجموعه آثار منتخب شعر و نثر با عنوان «خورشید ضمیران» رونمایی شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.