پ
پ

حجت الاسلام سرابی تاکید کرد ( روز بیست و یکم ماه رمضان)؛
شناخت جریان حق و باطل، و دفاع از آرمان های امام راحل و شهدا
حجت الاسلام سرابی با تاکید بر شناخت جریان حق و باطل بر دفاع از آرمان های امام راحل و شهدا تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام سرابی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام علی (ع) با اشاره به روایتی از بحارالانوار شرحی از گفت و گوی ابن عباس مفسر قرآن با معاویه را بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) 10 سال در زمان خلافت معاویه امام بودند، ولی کاری انجام ندادند، بیان کرد: معاویه فرد مکاری بود.
حجت الاسلام سرابی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) در زمینه دسایس معاویه و اقداماتی که این فرد مکار در فریب مردم انجام می داد، بیان کرد: ایشان می فرمودند که شیوه من اینگونه نیست، وگرنه اگر من نیز همچون وی عمل می کردم، معاویه در برابر من عددی نبود.
وی با اشاره به کتاب سیر در سیره علوی اضافه کرد: در این کتاب شهید مطهری به روش های زندگی هر شخص اشاره کرده است.
این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در این کتاب آمده است که برخی از افراد دیمی زندگی کرده و سبک و سیاق مشخصی برای زندگی نداشته و منطق ثابت برای زندگی ندارند.
وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) از آن انسان هایی هستند که سبک و سیاق ثابت برای زندگی داشتند، گفت: اینکه امام علی (ع) در خلافت باشند یا نباشند، مردم علیه علی (ع) باشند یا طرفدار وی، هر اتفاقی بیافتد امام علی (ع) طرفدار مظلوم خواهد بود، امام علی (ع) در برابر ظلم ساکت نمی‎شینند، مگر اینکه بنا به مصلحتی ایشان چیزی نگویند و این منطق عملی ثابت امام علی (ع) است.
حجت الاسلام سرابی با بیان اینکه منطق عملی امام علی( ع) طرفداری از مظلوم بود؛ بیان کرد: منطق معاویه نیز ثابت بود و آن حیله، مکار بودن، دسیسه چینی، عوام فرییی و استفاده از جمود فکری و جهل مردم بود.
وی با استناد به سخنان شهید مطهری در زمینه امام علی (ع) و نحوه شهادت ایشان اضافه کرد: اگر بگوییم علی (ع) را که کشت، باید بگوییم ایشان را ابن الملجم کشت، ولی اگر بگوییم ایشان را چه کشت، در واقع جمود فکری مردم ایشان را کشت.
این استاد حوزه علمیه در ادامه با تاکید بر توجه به قرآن بیان کرد: مگر خداوند قرآن را نازل کرده که فقط آن را در مجلس عقد، ترحیم و مجالس از آن استفاده کنیم، نه اینطور نیست.
وی با اشاره به صحبت های سیاستمدار انگلیسی در زمینه حذف قرآن از زندگی مسلمانان بیان کرد: همین گونه هم شده است، الان ما در کجا به قرآن عمل می کنیم، در کجای زندگی ماه اهل بیت (ع) است.
حجت الاسلام سرابی با اشاره به اینکه همیشه در صحبت هایمان ما این سخنان را داشته ایم که مردم امام علی (ع) اینگونه بود شما اینگونه باشید، حضرت زهرا (س) اینگونه بوده شما اینگونه باشید، اضافه کرد: این ظلم بر امیرالمونین (ع) است، وقتی از ایشان صحبت می کنیم، آنها را الگوهای دست نیافتنی مطرح کنیم.
وی ادامه داد: وقتی قرار است، شیوه زندگی اهل بیت (ع) دست نیافتنی باشد، پس معرفی و وجود آنها به چه دردی می خورد.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام علی (ع) در واقع اعلی هستند، بیان کرد: تمام تلاش این است که ما از ایشان الگوبرداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه در روز قیامت از همه موضوعات از جمله امام علی (ع) و شهیدان از انسان سوال خواهد شد؛ تصریح کرد: در این روز از ما پرسیده خواهد شد که چه کاری می توانستیم انجام دهیم و چه کار کردیم.
حجت الاسلام سرابی با طرح سوالی خطاب به نمازگزاران بیان کرد: وقتی ما چنین مولایی داریم، انتظار است زندگی ما چگونه باشد.
وی با اشاره به اینکه جریان ابن ملجم به پایان رسیده است، تصریح کرد: در آن زمان علی (ع) نماینده جریان حق و معاویه نماینده تمام جریان باطل بود و الان نیز این هست.
این استاد حوزه علمیه با تاکید برجریان شناسی و شناخت جریان حق و باطل و عدم توقف در افراد افزود: شهید مطهری می‌فرمایند، اگر امام حسین (ع) الان نیز زنده بودند، تاکید داشتند که با اسرائیل مقابله کنیم و یزید را رها کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم با برخی از شانتاژها آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا زیر سوال رود، اضافه کرد: بعید است محبت علی (ع) در قلب یک نفر باشد، اما اسرائیل ستیز نباشد، که اگر غیر از این باشد، باید به راهی که انتخاب کرده شک کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.