پ
پ
همایش یاوران کوچک حسینی با حضور یک هزار کودک زنجانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

کودکان مهدهای تحت نظارت بهزیستی استان زنجان با هدف آشنایی با ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی با حضور در حسینیه اعظم به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان عزاداری کردند.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه  بالغ بر 6 هزار کودک در مهدهای کودک استان زنجان حضور دارند، اظهار کرد: 165 مهد کودک شهری و روستایی مجوز دار در سطح استان خدمات لازم را به کودکان ارائه می‌دهند.

سلمان حسینی با اشاره به تقارن هفته ملی کودک با ماه محرم و صفر گفت: نقش مربیان مهدهای کودک اهمیت دادن به فرهنگ عاشورایی و برانگیختن شور حسینی در کودکان است.

وی با اشاره به اینکه دوره کودکی، دوره اصلی شکل‌گیری شخصیت افراد است که باید این مهم در ابتدا از طریق خانواده‌ها در ذهن کودکان نهادینه شود، گفت: از همین رو با معاونت  فرهنگی بهزیستی برنامه‌های متعددی برای کودکان مهد کودکی اجرایی می‌شود که یکی از آنها نیز برگزاری مراسم در ایام ولادت و شهادت ائمه معصومان (ع) است.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه امروز نیز در مراسم همایش یاران کوچک حسینی یک هزار کودک مهدکودکی حضور دارند، افزود: این کودکان با حضور در این مراسم با آرمان‌های سیدالشهدا (ع) و حضرت رقیه (س) تجدید پیمان می‌کنند و با فرهنگ اربعین آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نظیر این برنامه‌ در شهرستان‌های دیگر نیز در حال برگزاری است، گفت: البته برنامه‌های طوری است که برای کودکان مهدکودکی قابل فهم باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.