پ
پ

 

مجوز فروش گوسفندان موسسه کشت و صنعت حسینیه اعظم زنجان جهت انتقال ژن به دامداری های سراسر کشور صادر شده است.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان با اعلام این خبر گفت: در دامداری این مجتمع 300  رأس گوسفند ژن دار نر و ماده پرورش داده می شود که 150 راس از این تعداد گوسفند، میش بالغ است که قادر به زایش سه الی چهار قلوزایی می باشد.

محمد آسیابی افزود: در حال حاضر 50 رأس از گوسفندان این موسسه آبستن بوده و در حال زایش هستند و هر میش در مدت دو سال صاحب 9 راس بره گوسفند می شود.

وی با اشاره به اینکه به طور عمده قوچ و میش موجود در این موسسه از نژاد اصلاح شده افشار است، اظهار داشت: این گوسفندان دارای ژن هتروزیگوت  و هموزایگون هستند.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان تصریح کرد: از ویژگی های این نژاد، انتقال صددرصدی ژن چندقلوزایی، افزایش رشد و سوخت و ساز بهتر، کاهش یک سوم مصرف خوراک دام، کاهش دمبه، افزایش پشم و ژن قابل رصد در آزمایشگاه است.

محمد آسیابی هدف حسینیه اعظم زنجان از توسعه این موسسه را عمل به منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نژاد گوسفند افشاری در حال انقراض بوده که با فعالیت و توسعه این موسسه زاد و ولد این نژاد گوسفند افزایش پیدا کرده است، گفت:با توجه به مصرف گوشت کشور افزایش ژن چندقلوزایی نژاد افشاری، علاوه بر کمک به تولید داخلی و افزایش تولید گوشت در کشور، از واردات بی رویه گوشت قرمز نیز جلوگیری می شود.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان تصریح کرد: مجوز فروش گوسفندان جهت انتقال ژن به دامداری های سراسر کشور صادر شده است.

محمد آسیابی افزود: گوسفندان پرورش یافته در این موسسه به برخی از دامداران استان و سراسر کشور به ویژه خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، اصفهان ، کرمانشاه  و سایر استانها به فروش رسیده و رضایت کامل دارند.

وی اظهار داشت: دامداری شماره دو موسسه مصباح حسینیه اعظم قبل از محرم و با حضور معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افتتاح شد که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: متقاضیان جهت دریافت مشاوره و خرید گوسفندان این موسسه می توانند به دفتر امور اداری مسجد حسینیه اعظم زنجان مراجعه نمایند.

==============

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.