پ
پ

مدیرکل منابع غیرعمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 3 هزار و 200 بقعه متبرکه کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج سیره و سبک زندگی امام حسین (ع) اجرایی می‌شود.

سید حسین طبسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برگزاری مراسم هشتم محرم توسط زنجانی‌ها یک حرکت عظیمی است که هر سال با شکوه و عظمت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوگواری برای امام حسین (ع) و مصیبت عاشورا هیچ وقت کهنه نخواهد شد، افزود: باید از عاشورا الهام گرفت، چرا که جلوه ایثار و شهادت است.

مدیرکل منابع غیرعمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه هر سال مراسم هشتم محرم با حضور باشکوه مردم برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسم باشکوه نشان از ارادت مردم زنجان به امام حسین (ع) است.

طبسی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف از سوی سازمان اوقاف با بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان بیان کرد: هر سال و در ایام برنامه‌های مختلفی در آستان مقدس امامزادگان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اجرایی سازمان اوقاف بصیرت عاشورایی است، گفت: این طرح به مناسبت ماه محرم و صفر در 3 هزار و 200 بقعه متبرکه در حال اجرا است.

مدیرکل منابع غیرعمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه 30 درصد موقوفات در کل کشور مربوط به بحث روضه خوانی است، گفت: از این میزان 80 درصد آنها مربوط امام حسین (ع) است.

طبسی با بیان اینکه سازمان اوقاف دقیقا بر اساس نیات واقفان اقدام به هزینه‌کرد موقوفات می‌کند، افزود: خوشبختانه اعتمادسازی خوبی توسط اوقاف صورت گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در کشور افزود: این سامانه نقش تعیین کننده‌ای در خروج سازمان از مدیریت سنتی و الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و برنامه‌ها دارد.

مدیرکل منابع غیرعمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جمع‌آوری، ثبت و ضبط، تکمیل و بارگذاری اطلاعات موقوفات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه بیان کرد: این امر تاثیر بسزایی در ثبت نیات موقوفات داشته است.

طبسی همچنین به سایر طرح‌های شاخص اجرایی در جوار آستان مقدس امامزادگان نیز اشاره کرد و گفت: طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح سوگواره یاس نبوی از دیگر برنامه‌های شاخص اجرایی توسط سازمان اوقاف در بقاع متبرکه است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.