پ
پ

alt

عضو هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در خصوص طرح جامع حسینیه اعظم زنجان، گفت: طرح جامع حسینیه اعظم زنجان در طرح تفصیلی زنجان به صورت یک لکه شاخص نمایان شده است که برگرفته از الگوهای اسلامی است.

 

“علیرضا فیروزفر ” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: ما در حسینیه اعظم زنجان یک طرح مهم زیربنایی را در حال پیگیری هستیم که از سال 85 استارت این کار خورده است، پس از اینکه طرح جامع حسینیه اعظم در طرح تفصیلی زنجان به عنوان یک موضوع شاخص در سال 88 قبول شد، شروع به جمع‌آوری اطلاعات دقیق از آن منطقه کرده‌ایم.

 

وی افزود: در واقع فاز صفر مطالعاتی این طرح از طریق دفتر فنی خود حسینیه اعظم صورت گرفت که بعد از آن با همکاری شهرداری با عقد قراردادی با یک مشاور در این خصوص گزینه‌های مختلف را برای این طرح جامع مورد بررسی قرار داده که در آینده‌ای نزدیک با همکاری شهرداری و مسکن و شهرسازی گزینه نهایی را مصوب خواهیم کرد.

 

فیروزفر با اشاره به این مطلب، تصریح کرد: در مساحتی حداقل به وسعت هفت یا هشت هکتاری با کاربری‌های مختلف نظیر قربانگاه، زایرسرا و به ویژه محل تجمع عزاداران این طرح اجرا خواهد شد. مطرح شدن حسینیه اعظم به عنوان یک طرح جامع، کمک شایانی به اصلاح بافت فرسوده آن منطقه خواهد کرد، چرا که احتمال وقوع حادثه در آن منطقه زیاد است.

 

کارشناس عمرانی حسینیه اعظم زنجان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سعی بر تکمیل طرح‌های گذشته داریم که بسیاری از آن‌ها از جمله دارالشفا، مهمان‌سرا، سالن همایش و کتابخانه به اتمام رسیده است. این طرح یک طرح 20 ساله است که برای تکمیل همه جانبه آن هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد تومان نیاز است، به همین خاطر تملک‌ها به مرور صورت می‌گیرد.

 

این مسوول، یادآور شد: در کنار این بحث توانسته‌ایم زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع به کمک تعاونی گلشهرکاظمیه در این منطقه که یکی از محروم‌ترین مناطق شهری به لحاظ ارایه خدمات به مردم است، به صورت رایگان با کاربری فرهنگی تملک کنیم که البته با رایزنی‌های صورت گرفته 60 درصد با کاربری تجاری و 40 درصد با کاربری فرهنگی به بهره‌برداری خواهد رسید تا بتواند تا حد زیادی مشکلات مردم این منطقه را رفع کند. همچنین سه هدف مهم اشتغال‌زایی، خدمات‌دهی به مردم و عرضه محصولات مخصوص حسینیه اعظم زنجان را دنبال می‌کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.