پ
پ

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه زنجان، پيش از ظهر امروز، طرح ملّی «حفظ قرآن‌كريم» ويژه دانش‌آموزان و فرهنگيان، هم‌زمان با سراسر كشور در دارالقرآن‌الكريم زنجان آغاز به‌كار كرد.

در ابتدای اين مراسم، «محمد رئوفی‌نژاد»، استاندار زنجان، با اشاره به افتتاح فرهنگ‌سرای قرآنی بانوان شهر زنجان، ابراز كرد: ساختمان فعلی فرمانداری شهر زنجان برای مديريت و فعاليت‌های قرآنی بانوان در نظر گرفته شده است كه بلافاصله پس از تخليه به اين حوزه تعلّق خواهد گرفت.

وی، گفت: در طرح ملّی «حفظ قرآن‌كريم»، مجموعاً 284 مدرسه در استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت و 42 هزار دانش‌آموز با تحت پوشش قرار گرفتن در اين طرح، وارد فعّالیّت‌های قرآنی می‌شوند.

رئوفی‌نژاد، با اشاره به اين‌كه فعّالیّت‌های ديگر قرآنی در ساير اقشار استان نيز روند رو به رشدی دارد، افزود: با توجه به اين موضوع، زنجان می‌تواند در آينده نزديك به پايتخت قرآنی در كشور تبديل شود.

مقام عالی دولت در استان زنجان، با تاكيد بر اين‌كه، دولت خدمتگزار توجه خاصی به توسعه معارف قرآنی در كشور دارد، تصريح كرد: يكی از همين توجهات اجرای طرح ملّی «حفظ قرآن‌كريم» است كه اقدامی بزرگ و ماندگار در كشور محسوب می‌شود.

در ادامه اين مراسم «امير نظری»، مدير‌كل آموزش و پرورش زنجان، با اشاره به اين‌كه استان با دارا بودن پتانسيل بالا می‌تواند اين طرح را به نحو احسنت اجرا كند، يادآور شد: سهم استان زنجان از اين طرح، 40 هزار نفر است و اين طرح در مراحل؛ مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و در نهايت كشوری بر گزار خواهد شد..

وی با اشاره به اين‌كه بر اساس برنامه 14 درصد دانش‌‌آموزان و چهار درصد فرهنگيان تحت پوشش اين طرح قرار می‌گيرند، خاطر‌نشان كرد: اجرای بهينه اين طرح، توسعه فرهنگ و معارف قرآنی را در پی خواهد داشت.

مدير‌كل آموزش و پرورش استان زنجان در پايان، هدف از اجرای اين طرح را تبليغ و ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و اظهار كرد: ايجاد رقابت، رغبت و تلاش در مسير فرهنگ‌سازی بيشتر مباحث قرآنی، از ديگر اهداف اين طرح عظيم است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.