پ
پ

عاشورا برای همه انسان‌ها در ادوار مختلف پیام دارد

سخنران شب سوم محرم حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه عاشورا برای همه انسا‌ن‌ها در همه ادوار پیام دارد، گفت: به همین دلیل است که می‌گویند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.
به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فروغی در جمع عزاداران این حسینیه عبور از عالم حیوان به عالم انسان را راه‌کار تکامل برشمرد و اظهار کرد: مشغولیت‌های زندگی انسان مانع عروج به کمال مطلق شده است.
سخنران حسینیه اعظم زنجان فدا کردن عالم ملک برای ملکوت را راه‌کار بشر برای عروج اعلام کرد و گفت: انسان اگر قدر خود را بداند به عالم والا خواهد رسید.
وی بشر را نماینده خداوند درعالم معرفی کرد و گفت: لذا سیدالشهدا عالم حماسه را با عالم والا عجین کرده و نهضت کربلا را خلق کرده‌اند.
آیت الله استاد فروغی با تاکید بر توان انسان برای عروج افزود: باید عاشورا را با عشق در خیال خود تجسم کرد چنانکه هر که عاشق بود در کربلا ذوب و موفق به درک آن شد.
سخنران شب سوم حسینیه اعظم زنجان با اشاره به خیر و برکت موجود در اطعام تاکید کرد: رفع مشکل از طریق اطعام از دستورات دینی است.
وی با بیان اینکه عاشورا برای همه انسا‌ن‌ها در همه ادوار پیام دارد؛ افزود: به همین دلیل است که می‌گویند کل و ارض کربلا.
سخنران شب سوم حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه انسان از اوج نزول کرده است: تصریح کرد: این انسان یکبار دیگر باید عروج کند که راه‌کار آن زندگی در جوار انسان کامل و در واقع ذوب شدن در انسان کامل است.
وی پختگی انسان خام را نیازمند ولادت معنوی دانست و ادامه داد: قانون حاکم بر نظام تکوین این است که ناقص باید فدای کامل شود.
آیت الله استاد فروغی تاکید کرد: نظام زندگی تشریحی انسان باید بر اساس نظام تکوینی تدوین شود و گرنه بر اساس نظام آفرینش نخواهد بود.
سخنران شب سوم حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر تاثیرپذیری عالم خلقت از عملکرد انسان گفت: نظام حاکم بر عالم خلقت یکسان است و اکثریت وجود ندارد به همین دلیل است که گفته می‌شود که گناه از موانع بارش باران است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.