پ
پ

alt

 

عزاداری برای اهل بیت عليه السلام نقش تاثیر گذاری در جامعه دارد.

معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان ، با اشاره به اینکه برگزاري مراسم در ایام محرم  خود به عنوان یک برنامه مهم و تاثیر گذار فرهنگی محسوب می شود و بازخوردهای مهم و اساسی در جامعه دارد گفت: انتقال فرهنگ صحیح عزاداری برای اهل بیت و امام حسین علیه السلام و ترویج   آداب و رسوم و عقايد   مذهبی جزو فعالیت های مهم هر مجموعه فرهنگی بشمار می آید.
 
مصطفی رهروی در گفتگو با روابط عمومی حسینیه اعظم افزود: حوزه فرهنگي حسينيه اعظم در اواخر سال 71 شكل گرفته و در سال 83 هم به معاونت فرهنگي ارتقاء یافته است.
 
وی اظهار داشت: سخنراني، مرثيه سرايي، نوحه خواني، سينه زني هركدام  در جایگاه خود از جمله کارهاي فرهنگی می باشند.
 
معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان، هدف از اجرای برنامه های فرهنگی در حسینیه اعظم  را تاثير هرچه بيشتر در انتقال مفاهيم بلند اهل بيت (ع) براي مخاطبين عنوان کرد.
 
رهروی با اشاره به اینکه واحدهاي مختلفي در برگزاري مراسم حسينيه اعظم دخيل هستند تاکید کرد:هیات امناء، روابط عمومي و انتظامات، همکاری مستمر با این مجموعه دارند.
 
وی گفت: معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان داراي زيرمجموعه های مراسم، تصوير، صوت، وب سايت، هنرهاي تجسمي، آموزش، ورزش، تفريح و سرگرمي مي باشد.
 
وی افزود در حدود 150 خادم افتخاری در برنامه های فرهنگی با این معاونت همکاری دارند که با توجه به مراسمات حضور خادمین متغییر می باشد.
 
رهروی یاد آورشد: در گذشته برنامه هاي حسينیه اعظم زنجان تنها در اعياد شعبانيه و ماه رمضان   بود  ولی در دو دهه گذشته و با برنامه ریزی های انجام گرفته توسط هيات امناء و واحدهاي مجموعه حسينيه اعظم هرساله برنامه هاي مختلفي در مراسمات برگزار می شود.
 
وی افزود: در حال حاضر حدود 40  عنوان برنامه و مراسم در طول سال در حسينیه اعظم برگزار مي شود که با توجه به عنايات  حضرت امام حسین (ع) به این مکان معنوی، مردم استقبال خوبی از این برنامه ها دارند.
 
معاونت فرهنگی حسینیه اعظم گفت: در راستای ارتقای کیفی برنامه های حسینیه اعظم زنجان می بایست مدیران مجموعه ،تغییراتی را در ساختار تشکیلاتی این مکان ایجاد کنند ،چرا که  تمام دست‌اندركاران اين مجموعه و ساير مجموعه ها بصورت افتخاري در حسينيه اعظم زنجان مشغول به فعاليت هستند و از خادمين افتخاري نيز به علت مشغله هاي شخصی آنها نمی توان بيش از حد انتظار همكاري داشت.
 
وی تصریح کرد: در راستای گسترش برنامه های این حوزه و اجرای برنامه های متنوع مذهبی مستلزم توسعه ساختار اداری و  بكارگيري كادر ثابت در حسينيه اعظم هستيم.
 
رهروی ازديگر برنامه هاي در حال اجراي  این معاونت را طرح تربیتی ((بچه های مسجد)) عنوان کرد و افزود : هدف از این طرح که با همکاری پایگاه 13 حسینیه اعظم در حال اجرا مي باشد،برگزاري برنامه های آموزشی، ورزشی و تفریحی جهت شناسايي استعدادهاي نوجوانان و تربيت ديني آنان است.
 
وی خاطرنشان کرد ارائه خدمات مشاوره خانواده برای خواهران و برادران، پاسخگویی به شبهات و سوالات اعتقادی و شرعی توسط اساتید حوزه و دانشگاه و برگزاری مراسمات توسل، عاشورا و دعای ندبه از دیگر فعالیت های فرهنگی در حال انجام در حسینیه اعظم درطول هفته می باشد.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.