پ
پ

در گفت و گو با روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان

عملکرد حسینیه اعظم زنجان تشریح شد

محمد جواد غمپرور در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان، فعالیت‌های این حسینیه را در بخش‌های مختلف تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 121 نفر در بخش‌های مختلف حسینیه اعظم زنجان از جمله بخش اداری، داروخانه، درمانگاه سيدالشهدا، کتابخانه، مزرعه، آژانس، چاپ بنر و صندوق قرض الحسنه این مسجد فعالیت دارند، اضافه کرد: اغلب بخش‌های حسینیه اعظم زنجان خودگران  بوده و هزينه‌هاي آن از محل نذورات مردمي پرداخت نمي‌شود.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان همچنین به فعالیت نیروهای فصلی  در بخش‌هاي دیگر از جمله مزرعه و پروژه‌هاي عمراني حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد این افراد به 7 هزار و 963 نفر روز می‌رسد.

این مسئول همچنین به فعالیت 3 هزار و 500 نفری خادم افتخاری در این مکان مقدس اشاره كرد و گفت: 70 درصد از خدمان افتخاری حسینیه زنجان از اقشار تحصیلکرده و دارای مدرک کارشناسی هستند.

 *مزرعه مصباح تلاشي در جهت اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه با اشاره به نحوه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در حسینیه اعظم زنجان، بیان داشت: هیئت امنا و خادمان این حسینیه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و هزینه کرد نذورات مردمی به صورت صحیح تلاش می‌کنند.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان با اشاره به خرید یک مزرعه طی سال‌های گذشته برای این حسینیه تصریح کرد:  مزرعه مذکور 76 هکتار بوده و تا کنون 48 هکتار این مزرعه از طریق آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود.

این مسئول از تبدیل 12 هکتار از مجموع 76 هکتار مزرعه حسینیه اعظم به باغ سیب خبر داد و افزود: در کنار این اقدامات یک نهالستان در این مزرعه ایجاد شده که نهال‌های پایه مادری از کشور هلند وارد شده در سال جاری 30 هزار نهال از آنها در داخل و خارج استان به فروش رفته است.

 *پرورش گوسفندهای چند قلوزا

غمپرور با اشاره به پرورش گوسفند‌های چندقلوزا با همکاری حسینیه اعظم و جهاد کشاورزی، ادامه داد: به ثمر رسیدن این طرح سه سال زمان نیاز دارد و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در صورتی که این کار با موفقیت همراه شود گوسفندان حتی توانایی زایش تا پنج قلو را هم خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات پرورش گوسفندهای چند قلوزا بر روی یک هزار گوسفند با نژاد افشار در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

 * بازديد روزانه 200 گردشگر از حسينيه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان به بازديد روزانه 200 گردشگر در 6 ماه نخست سال از حسینیه اشاره كرد و گفت: اگر روزی زنجان با چاقو شناخته می‌شد امروزه با عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معرفی می‌شود.

این مسئول با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد: ميزان سرعت پيشرفت طرح توسعه این حسينيه منوط به حمايت دولت است ضمن اینکه توسعه 14 هزار متري اين مسجد، با كمك‌هاي مردمي محقق شده است.

غمپرور با بیان اینکه ماه‌های محرم و صفر در حال حرکت به سمت فصل تابستان هستند، متذکر شد: باید از هم‌اکنون به فکر ایجاد زیربناهای لازم برای حضور زائران در شهر زنجان بود تا بتوان در موعد مقرر بهره‌برداری کرد.

وي به محدودیت‌های اسکان مسافر در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: مسئولان باید به فکر جبران کمبودهای این حوزه باشند.

 *مجتمع فرهنگی و تجاری گلشهر

این مسئول در ادامه گزارشی از نحوه عملیاتی شدن مجتمع تجاری و فرهنگی در زمین گلشهر متعلق به حسینیه اعظم زنجان ارائه کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده یکی از طبقات این مجتمع تبدیل به فروشگاه می‌شود.

غمپرور ادامه داد: در صورت وجود سرمايه‌گذار براي راه‌اندازی این مجتمع تجاری و فرهنگی محصولات تولیدی حسینیه اعظم زنجان در این مکان به فروش می‌رسد.

 *نظارت مالی و حسابرسي سازمان اوقاف  و امور خيريه كشور بر عملكرد حسينيه اعظم زنجان

وی به سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه کشور اشاره كرد و افزود: همه حساب‌هاي مالي حسينيه اعظم زنجان براساس دستورالعمل و قوانين وضع شده بصورت آنلاين در اين سامانه ثبت و مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

 *برنامه‌های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و بیان داشت: طی یک سال گذشته 120 برنامه فرهنگی در این مکان مقدس عملیاتی شده که یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها هفته فرهنگی کربلا و جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارك رمضان است.

 *ارائه خدمات درماني به همراه تخفيف 40 درصدي

غمپرور همچنین با اشاره به فعالیت درمانگاه سيدالشهدای این مسجد، افزود: این درمانگاه 17 سال سابقه فعالیت دارد، اما فعالیت آن در دهه نخست محرم به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی از ارائه خدمات با تخفیف 30 تا 40 درصدی در درمانگاه حسینیه اعظم زنجان در امور درمانی مانند پزشك عمومي، دندانپزشكي، نوار قلب، تزریقات، و… خبر داد و اضافه کرد: طی یک سال گذشته 3 هزار و 481 نفر از تخفیفات این درمانگاه استفاده کرده و یا به صورت رایگان از خدمات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه در دهه نخست محرم درمانگاه این مسجد از 7 صبح تا 24 شب ارائه خدمات می کند، بیان داشت: در این ایام ویزیت مراجعان به صورت رایگان است.

 *پرداخت 6 ميليارد تومان وام قرض الحسنه در صندوق سيدالشهداء

این مسئول صندوق قرض الحسنه سيدالشهدای حسینیه را از دیگر فعالیت‌های آن اعلام کرد و افزود: طی یک سال گذشته این صندوق بالغ بر 2 هزار فقره وام قرض الحسنه توسط صندوق حسینیه پرداخت شده كه  بالغ بر 6 میلیارد تومان است.

غمپرور سقف وام قرض الحسنه اين صندوق را 5 ميليون تومان عنوان کرد و گفت: اين وام با سود 4 درصد و در مدت زمان بازپرداخت 24 ماه به متقاضياني كه به مدت 6 ماه سپرده گذاري کرده‌اند پرداخت مي‌شود ضمن اینکه این صندوق وام‌های دیگری در قالب  ازدواج، ضروري و  وام مسدودی ارائه میدهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.