پ
پ

 

معاون اول قوه قضائیه گفت: فرهنگ عاشورایی و دلدادگی به حضرت اباعبدالله حسین (ع) در اقصی نقاط جهان طنین‌انداز شده است و این موضوع انکارناپذیر است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمين سیدابراهیم رئیسی در جمع عزاداران مسجد حسینیه اعظم زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: قیام عاشورا الگوی مناسبی برای کشورهای مسلمان است، چرا که این واقعه درس بزرگی به مسلمانان در رابطه با ایستادگی مقابل زورگویان داد.

 

وی با اشاره به رویدادهای سال 61 هجری، غفلت و عدم پایندی به اصول اخلاقی و انسانی و دنیاطلبی را عدم شناخت حق را موجب شکل‌گیری واقعه خونین کربلا دانست و گفت: برخی در واقعه کربلا حق را شناختند و با گرایش در مسیر حق به سعادت اخروی دست یافتند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمين رئیسی، دنیاطلبی را عامل دیگري در مسیر عدم گرایش به حق و حق‌طلبی دانست و افزود: برخی‌ها در واقعه عاشورا حق و مسیر حق را شناختند، ولی دنیاطلبی مانع از گام برداشتن و گرایش آنها به مسیر حق شد.

 

معاون اول قوه قضائیه در ادامه به عزاداری مردم زنجان در سوگ امام حسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: عزاداری مردم زنجان یک نقطه عطف بسیار مهمی در تاریخ برای دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) است و جهانیان در روزهاي هشتم و یازدهم محرم، نظاره‌گر شور، شعور و بصیرت حسینی عزاداری مردم این استان هستند.

 

وی در تحلیل وضعیت جهان در قرن حاضر، ابراز کرد: بعد از سلطه آمریکا و ناتو بر افغانستان میزان کشت و قاچاق موادمخدر در این کشور، طبق آمار رسمی سازمان‌های ناظر، 40 درصد رشد دارد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه آمریکا امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر و جنایتکار علیه بشریت عمل می‌کند، به رویکرد تخریبی غرب علیه ملت‌های مستقل جهان اشاره کرد و افزود: پس از حضور آمریکا در افغانستان در کنار رشد 40 درصدی تولید و قاچاق مواد مخدر، گرایش از تولید موادمخدر به مخدرهاي صنعتی تغيير يافته است که این موضوع تهدیدی علیه جامعه بشریت است.

 

وی، جامعه جوان کشورها را به‌عنوان هدف اصلی در جنایات آمریکا و کشورهای غربی بر علیه بشریت دانست و ادامه داد: دادگاه بین‌المللي باید آمریکا را به‌عنوان جنایتکار علیه بشریت معرفی و محاكمه کند.  

 

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخاب همسر مناسب، اظهار کرد: جوانان با نگاه روشن باید از خانواده‌های متدین و ریشه‌دار همسر خود را انتخاب کنند، تا نور ایمان همواره در دل فرزندانشان ریشه داشته باشد.

 

معاون اول قوه قضائیه، انتخاب همسر مناسب را به‌عنوان عامل اصلی و تاثیرگذار در تدوام زندگی افراد دانست و افزود: شکل گرفتن کانون خانواده نیازمند مولفه‌های اساسی است که باید در انتخاب همسر و تشکیل خانواده مورد توجه قرار گیرید.

 

وی با بيان اينكه آشنا کردن فرزندان با احکام و نور الهی، شاخصي تاثیرگذار در داشتن زندگی موفق مي‌باشد، گفت: فرزندان باید از همان دوران جنینی با نور الهی پرورش یابند و مادران بدانند که اشک ریختن برای اباعبدالله حسین(ع) در زمان بارداري، موجب پرورش یافتن فرزندان متدین خواهد شد.

 

معاون اول قوه قضائیه همچنين در جمع عزاداران زینبیه اعظم زنجان نیز با اشاره به عزاداری خالصانه مردم ایران در ماه محرم، اظهار کرد: رمز هویت ملی و معنوی مردم ایران، دلدادگی به ائمه‌اطهار به‌ویژه حضرت امام حسین(ع) است.

 

وی تصریح کرد: واقعه عاشورا برای همیشه در تاریخ زنده خواهد ماند، چرا که این روز درس‌های بی‌شماری دارد و توجه به مفاهیم این واقعه عظیم، می‌تواند در ابعاد زندگی انسان‌ها بسیار تاثیرگذار باشد.

 

این مدرس حوزه علميه با بیان اینکه حضرت زینب كبری(س) الگویی بی‌نظیر برای عالم بشریت به‌ویژه بانون است، افزود: الگو قراردادن ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام حسین (ع)‌ و زینب كبری(س)، می‌تواند تحول اساسی در زندگی انسان‌ها ایجاد كند.

 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران، ریشه در قیام عاشورا دارد، اذعان کرد: در طول تاریخ همواره عده‌ای سعی در تحریف و در ادامه حذف واقعیت‌های واقعه عظیم عاشورا داشتند و مستبدان تاریخ همواره برای از بین بردن محرم و صفر کوشیده‌اند، چرا كه عاشورا کلاس عشق و آزادی، عبودیت و مقابله با ظلم و جور است و برای همین مستبدان و استعمارگران همواره با توسعه فرهنگ عاشورا مشکل داشتند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمين رئیسی، زنده نگه داشتن محرم و صفر را به‌عنوان اصل مهم در تدوام و حیات جامعه اسلامي مورد تاکید قرار داد و افزود: بعد از فصل شهادت، فصل اسارات فرا می‌رسد. فصلی که رهبران آن حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (ع) هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.