پ
پ

alt

فرهنگ عاشورایی مهم ترین عامل اتحاد شیعیان جهان است

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) فرهنگ عاشورایی را مهم ترین عامل اتحاد شیعیان جهان دانست و گفت: برگزاری برنامه های مذهبی با محوریت عاشورا مهم ترین گام در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

سید یاسر حیدری در حاشیه برگزاری ویژه برنامه هفته فرهنگی کربلا در حسینیه اعظم ، اظهار کرد: هیچ برنامه فرهنگی به اندازه عاشورا تاثیرگذار نیست و هر کس زیر پرچم امام حسین (ع) قرار گیرد از تمام جهات از جمله تهاجم فرهنگی، سیاسی و تفرقه هایی که دشمنان ایجاد می کنند در امان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی کربلا در زنجان سومین هفته فرهنگی است که در دو سال اخیر به همت آستان مقدس امام حسین (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می شود، افزود: لبنان و استان خوزستان در سالهای قبل میزبان خادمان حرم امام حسین (ع) بودند.

معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) با بیان اینکه در راستای برگزاری سومین هفته فرهنگی کربلا، 17 استان کشور ایران انتخاب شده بود، ابراز داشت: شهر زنجان طی مراسم قرعه کشی از سوی خادمان عتبات عالیات، از بین این استانها انتخاب شد.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی زنجان از سومین هفته فرهنگی کربلا، افزود: شور و حال خاص عاشورایی در میان مردم زنجان حاکم است و استقبال بسیار پر شور مردم از مراسم افتتاحیه بیانگر این امر بود.

معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) به اهداف برگزاری هفته فرهنگی کربلا در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این ویژه برنامه با هدف آشنایی مردم با فعالیت های مختلف آستان مقدس و همچنین انتقال حال و هوای عتبات عالیات به زنجان برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به بخش های مختلف ویژه برنامه “در هوای حرم” عنوان کرد: پخش زنده حرم، اهدای هدایای تبرک به مردم، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی، ارائه آثار هنری خادمان حرم، برپایی نمایشگاه مطبوعات و عکس برخی از برنامه های هفته فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: مسابقه ای نیز از سوی آستان مقدس امام حسین (ع) برگزار می شود و در پایان به ده ها نفر از برگزیدگان به قید قرعه هزینه سفر به عتبات عالیات اعطا می شود.

سید یاسر حیدری در پایان یادآور شد: از تمامی مردم مومن و ولایی زنجان دعوت می کنیم در ویژه برنامه هفته فرهنگی کربلا در حسینیه اعظم زنجان حضور پیدا کنند.

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.