پ
پ

استاد حوزه و دانشگاه:

فرهنگ عاشورا یک فرهنگ انسان ساز و جریان ساز است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ عاشورا همواره به عنوان یک فرهنگ اصیل و تاثیرگذار در طول تاریخ بوده است، گفت: فرهنگ عاشورا یک فرهنگ انسان ساز و جریان ساز است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام دیرباز شامگاه پنجشنبه در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه اعظم زنجان، شب جمعه را شب توبه اعلام کرد و گفت: توبه تنها نباید مختص زبان باشد و تنها گفتن استغفرالله کافی نیست چرا که این کار مسخره کردن خدا است.

وی با بیان اینکه پیدایش ویروس منحوس کرونا جامعه بشری را گرفتار خود کرده است، اظهار کرد: خداوند بلای عمومی را فرستاده است و با وجود اینکه علم و دانش بشریت پیشرفت کرده ولی همچنان این بیماری جولان می‌دهد و علت اینکه این ویروس شوم دو سال است که تمام کشورها را درگیر کرده این است که تکبر و غرور و بی حجابی و بی عفتی وگناه در جامعه رخنه کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دعا مهمترین ابزار برای دفع بالا است، گفت: همه باید برای رهایی از ویروس کرونا دعا کنند.

دیرباز با بیان اینکه فرهنگ عاشورا به سختی به دست ما رسیده است، تاکید: باید فرهنگ عاشورا به خوبی نگهداری شود و تمام افراد و به خصوص جوانان از فرهنگ عاشورا تاسی بگیرند و زندگی خود را با فرهنگ و فلسفه قیام عاشورا عجین کنند و توجه به این مهم راه سعادت انسان‌ها را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بی عفتی، دزدی، بی حجابی و رانت در جامعه رواج پیدا کرده است، ابراز داشت: متاسفانه در جامعه حدود و حدود افراد از بین رفته است چرا که ارزش‌های دینی آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است و ادب و بی احترامی رواج یافته است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه احترام و ادب انسان را بزرگ می‌کند، افزود: مشکل امروز جوانان بی احترامی به پدران و مادران است و اگر امروز جامعه‌ای بی عفت و بی حجاب داریم علت آن این است که جامعه خود را از ارزشهای اسلامی دین، نماز و قرآن دور کرده است.

دیرباز با بیان اینکه تکبر در طول تاریخ باعث شده تا انسان‌های بزرگ و حتی پیامبران دچار تزلزل شوند، افزود: به عنوان مثال حضرت یوسف زمانی که دچار تکبر شد خداوند تداوم نبوت را از نسل حضرت یوسف قطع کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا همواره به عنوان یک فرهنگ اصیل و تاثیرگذار در طول تاریخ بوده است، گفت: فرهنگ عاشورا یک فرهنگ انسان ساز و جریان ساز است.

🏴زیر علمت امن ترین جای جهان است…

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.