پ
پ

 

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: همزمان با دهه اول محرم 2500 خادم افتخاری در مسجد حسینیه اعظم زنجان خدمات رسانی می‌کنند.

محمد جواد غم‌پرور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: این تعداد خادم افتخاری با لباس‌های مشخص مسجد همراه با کارت شناسایی در دهه اول محرم فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اين‌كه در حال حاضر 300 نفر از بانوان در حوزه انتظامات مراسم مسجد حسينيه فعاليت میكنند، تصریح كرد: در نظر داريم اولين واحد بانوان در مساجد استان را با همكاری اين خدام راهاندازی كنيم.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان به ویژه برنامه‌های دهه اول محرم در این مسجد اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی با کشتارگاه‌های استان و فروش احشام در خیابان خیام برای تردد راحتتر زائرین، هماهنگی با بانکهای استان برای استقرار خودپردازهای سیار در بخش فروش احشام و اطراف مسجد و هماهنگی با واحدهای ترابری برای تهیه خودروهای روبسته برای انتقال گوشت نذری، از جمله اقداماتی است که توسط هیئت امناء با ارگانهای مختلف صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ویزیت بیماران در محل دارالشفای مسجد نیز با همکاری بیش از 150 پزشک عمومی و متخصص از اول تا 12 محرم ادامه خواهد داشت. غم‌پرور افزود: خدمات درمانی در دارالشفای حسینیه اعظم زنجان با 48 تا 66 درصد تخفیف به بیماران ارائه می‌شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره بینالمللی عکس حسینیه اعظم زنجان همزمان با ماه محرم‎ خبر داد و تصریح کرد: جوایز پنج عکاس منتخب این جشنواره سفر عتبات عالیات و برای 50 نفر دیگر جوایز ارزنده دیگر اهدا و عکس های منتخب نیز در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان، خاطرنشان کرد: فراخوان این سوگواره  بین‌المللی از اول محرم بر روی سایت حسینیه اعظم زنجان منتشر و در رسانه ها نیز اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اقدامات مراسم حرکت دسته عزاداری در هشتم محرم یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته, امسال حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در بخش ذبح گوسفندان از ساعت 13 و در بخش نیروهای مردمی از ساعت 14.30 به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) خواهد بود.

غم پرور در پایان تأکید کرد: با توجه به ایجاد سد ترافیکی به دلیل اجرای پروژه پل سیدالشهدا(علیه السلام) در خیابان خیام هماهنگی های لازم جهت اجرای هرچه بهتر ویژه برنامه های دهه اول محرم در حسینیه اعظم با مسئولان ارگان های مختلف استان انجام شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.