پ
پ

آيت‌الله حسيني زنجانیآيت‌الله حسيني زنجانی تاكيد كرد

قرآئت قرآن و حسابرسي اعمال از راه‌هاي تقرب به درگاه الهي

خطيب شب عاشورا حسینيه اعظم زنجان قرآئت قرآن قبل از نماز صبح و حسابرسي به اعمال را قبل از خواب از توصيه‌هاي علماي اخلاق براي تقرب به درگاه الهي عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، آيت‌الله سید محمد حسيني امشب در جمع عزاداران حسينيه اعظم زنجان خلقت را بر اساس رحمت دانست و اظهار داشت: خلقت خداوند متعال همواره بر اساس رحمت بوده است.

وي نظم حاكم بر اين عالم را حكمت اعلام كرد و اضافه كرد: شيعه اعتقاد دارد هر حكمي كه خداوند مي‌دهد ذيل يكي از اسماء حسني خدا است از اين رو مي‌توان سئوال كرد كه چرا خدا عادل است؟ و جواب داد چون خدا ظالم نيست و كسي كه ظلم مي‌كند يعني ناتوان است و فرد ناتوان براي پوشش ناتواني خود به ديگران ظلم مي‌كند.

اين مرجع تقليد قرآئت قرآن را قبل از اذان صبح از راه‌كارهاي جلب توجه الهي و نورانيت دل عنوان كرد و گفت: اين اقدام به مدت چهل روز تاثيرات قابل توجهي را بر روي انسان مي‌گذارد.

وي با تاكيد بر حسابرسي تمام اعمال در عالم افزود: اين اعمال در پرونده ثبت مي‌شوند.

آيت‌الله حسيني علم خداوند را بسيط اعلام كرد و گفت: خداوند بر همه چيز محيط و احاطه دارد.

وي درك وجود خداوند را دلي دانست و ادامه داد: خداوند ديده نمي‌شود چون جسم نيست چون اگر جسم باشد محدود است و محدود نمي‌تواند خالق باشد.

اين مرجع تقليد وضو گرفتن، تسبيحات حضرت زهرا و مرور اعمال خود را از توصيه‌هاي علماي اخلاق عنوان كرد و گفت: انجام اين اعمال به مدت چهل روز تغيير و تحول قابل توجهي را در انسان به وجود مي‌آورد.

وي با مهم برشمردن تفكر در زندگي تاكيد كرد: در روايات آمده است كه يك ساعت تفكر معادل 70 سال عبادت خشك و بي معرفت است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.