پ
پ

سردار احمد رضا رادان

رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا:

قلب وارونه، دليل وقوع حادثه كربلا است كه از خون شش ماهه هم نمي‌گذرد

رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا قلب وارونه را دليل بروز برخي از وقايع تاريخي از جمله حادثه كربلا دانست و گفت: قلب وارونه انصاف نداشته و آنقدر جنايتكار است كه از خون نوزاد شش ماهه هم نمي‌گذرد.

به گزارش روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان، سردار احمد رضا رادان در جمع عزاداران حسينيه اعظم زنجان اظهار داشت: همايش يوم‌العباس شما زنجاني‌ها جهاني شده است و دليل آن افزايش ابراز ارادتي است كه به اين آستان مي‌شود.

وي دليل راه‌اندازي داعش را جلوگيري از پيشرفت دستگاه اباعبدالله عنوان و اضافه كرد: دشمن مي‌خواهد ما را به خودمان مشغول كند تا خودش نفس كشيده و راحت زندگي كند.

رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا به تاثيرگذاري نهضت عاشورا در طول تاريخ انقلاب ايران و ديگر نهضت‌هاي آزادي بخش اشاره كرد افزود: حزب‌الله لبنان برگرفته از انقلاب ايران و چه كسي است كه در اين دنيا نداند كه قيام مردم فلسطين بر گرفته از شور و شوق حزب‌الله لبنان است.

وي با بيان اينكه دشمن هم به مانند ما از تاثيرگذاري نهضت عاشورا بر تحولات آگاهي دارد، تصريح كرد: دشمن همواره به دنبال ايجاد انحراف در اين مسير است و ما بايد شور موجود در اين مسير را تبديل به شعور كرده و از آن مراقبت كنيم.

سردار رادان بر لزوم دقت عزاداران حسيني در سبك زندگي امام حسين (ع) تاكيد كرد و گفت: اين سبك زندگي بايد در زندگي ما وارد و حس شود.

وي با يادآوري سرگذشت مردم نماز شب خوان و حافظ قرآن كوفه تاكيد كرد: وارد شدن سيره امام در زندگي مانع بروز انحراف مي‌شود تا در موقع لزوم ولي امر خود را تنها نگذاريم.

رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا اصول حاكم در زندگي امام حسين را چهار اصل دانست و تاكيد كرد: خداترسي، حريت، گذشت و غيرت چهار اصلي بودند كه امام در زندگي خود رعايت مي‌كند.

وي قلب وارونه را دليل بروز برخي از وقايع تاريخي از جمله حادثه كربلا عنوان كرد و ادامه داد: قلب وارونه انصاف نداشته و آنقدر جنايتكار است كه از خون نوزاد شش ماهه هم نمي‌گذرد.

سردار رادان «حر» را از افرادي دانست كه قلبش وارونه نشد كه با وجود گناه كردن در حق امام حسين (ع)، وقتي دعوت به حق شدن پذيرفته و به راه حق درآمد و در واقع مصر به گناه نبود.

وي دليل قدرت گرفتن داعش را گذشت بي مورد دانست و خاطرنشان كرد: در روايات آمده است كه اگر به دين تعرض و اصرار به گناه شد نبايد گذشتي وجود داشته باشد.

وي با تاكيد بر ادامه كربلا در همه زمان‌ها افزود: اي جوانان نگوييد اگر در زمان امام حسين بوديم چه و چه مي كرديم چون وقتي از امام حسين براي بيعت با يزيد دعوت شد، فرمودند «بيعت بين چو مني با چو تويي» كه بيانگر تداوم خط حريت تا قيام، قيامت است.

رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا جنگ تحميلي و اتفاقات روي داده در كشوري مانند لبنان را بيانگر امتداد خط كربلا عنوان كرد و گفت: محب واقعي امام حسين (ع) باشيد، مي‌توانيد خط حق را از باطل تشخيص داده و كربلايي واقعي شويم كه با مدعيان تفاوت دارد چرا كه كربلاها، فتنه‌ها و آزمايش‌ها در طول تاريخ ادامه داشته و دارد و كسي كه قلبش وارونه نشده باشد مي‌تواند در اين دايره قرار گيرد.

وي خطاب به عزاداران حسينيه گفت: مگر شما به شعار يل ياتار طوفان ياتار، ياتماز حسينين پرچمي را قبول نداريد، كه حتما داريد، بدانيد كساني هستند كه اين شعار را قبول ندارند و در واقع رو در روي اين نهضت قرار دارند، بنابراين خود را آماده كنيد، چرا كه بين یا حسين بودن و با حسين فقط يك نقطه فرق دارد ولي بين اين دو تفاوت‌هاي بسيار وجود دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.